onsdag 2 februari 2011

Lagändringar...


Solstrålen i mitt liv...

Ja jag hade fått lite kommentarer här på bloggen medans vi varit på vår lilla utflykt.
Det var kommentarer om hur rättsamhället är uppbyggt här i Sverige, att lagarna helt enkelt inte hänger med.
Jag blev glad av kommentaren från de homosexuella paret som nu stod i startgroparna till att försöka bilda en familj.
Funderingar på bröllop och ett litet barn.
Hon som skrev var rädd och orolig och hade precis som jag aldrig tänkt tanken att detta skulle hända, jag är i dessa fall extra glad över att jag skriver min story och om hur mitt liv numera ser ut.
Jag har kanske i med detta hjälpt detta par med lite svar på frågor och även skrämt upp dom.
Skrämt upp dom så att dom kanske gör andra val i livet än dom val jag har ställts inför, andras val, val som jag får försöka att lära mej att leva med.
Detta betyder mycket för mej och jag ska försöka att sprida denna information så långt jag har möjlighet till, (och det är långt, detta är bara början) att få så många homosexuella par som möjligt att få ta del av min historia och kanske att i framtiden de svenska samhället och lagarna kan ändras, så att båda parter har samma ansvar.
Att den ena parten inte bara kan stänga dörren och gå när de inte passar.
Att man kan göra så stora val i livet och sen inte behöva stå för följderna, det är skrämmande.
Jag ser fram i mot den dagen då man som homosexuell får barn på samma villkor som ett heterosexuellt par.
Med samma rättigheter och givetvis då också samma skyldigheter.
Jag vet att den dagen kommer, frågan är bara när. Och frågan är bara hur många fler personer de finns här ute i vårt land som kommer att bete sej som min till synes sjuka sk fru gjort.
Hoppas innerligt på en lagändring.

Vi var på babycafet igen nu och det var trevligt, och intressant, möte med nya människor, och även en del gamla. Stötte på en person som jag inte sett på flera år och som jag definitivt inte trodde jag skulle möta i det forumet, trevligt när man blir positivt förvånad.
Denna gången var det lite religiöst, hade lite jobbigt med de, men jag kom över det. Som väl var...

Sen skulle jag in på bvc till den beryktade psyk kollen av barnets moder.
Ja nu tror ni säkert att jag gjorde detta med flit, men det gjorde jag inte.
Men jag kom helt enkelt fel tid, jag kom en timme försent, och jag som alltid kommer i tid.
Så nu får vi skjuta på psykutlåtandet ett par veckor till, vilket då betyder att jag får vara mor ett tag till, till lilla Mollie.
Herregud hur ska de gå? (ironi)

På eftermiddags promenaden igår så såg jag en lokatt i skogen, de har aldrig hänt innan så jag var mäkta imponerad, roligt med vilda djur.
På promenaden idag såg man inte röken av något vilt, anledningen kan ju vara att jag och min vän pratade hela vägen så vi hördes nog ganska tydligt när vi kom med våra vagnar.
Nu har vi även slutat med frossandet efter våra promenader så idag blev det en slät kopp kaffe och ett glas vatten, oj vad fina vi kommer blir.
Mollie var vaken lite idag med när vi hade besök och de tyckte lillkillen var spännande, jag ser fram i mot när Mollie blir lite större så dom kan leka på riktigt.
Det är så mycket jag längtar till vad det gäller Mollie, det kommer ju hända hur mycket som helst detta fantastiska år 2011.

Tandisen fick besök av mej och myset idag. Jag var ganska nervös innan, det var en ny tandläkare och jag var rädd för att det skulle bli liv för att jag hade Mollie med mej, men det var inga problem, dom stoppade till och med in nappen på henne när hon bråkade.
Lilla tandtrollet hade varit framme på ett ställe, så det får bli ett återbesök, för övrigt var min mun bland de finaste han hade sett idag..Man tackar.
Känns skönt att man inte behöver vara nervös inför återbesöket, men tanke på att Mollie var mer än väl välkommen dit.



Ännu en bra dag i Jockarp.

1 kommentar:

  1. Undrar bara vad som hände med ditt hästintresse o tävlingar? Har inte sett dig ute o tävla på evigheter

    SvaraRadera