måndag 21 mars 2011

Älgridning :)


Idag är det lite otäckt inlägget. Så jag vill varna känsliga läsare.
Mollie hade nämligen stora bajsaredagen här hemma igår, det avlöste liksom varandra de här med blöjbytena.
Vi var även hundvakt till norfolkgrabbarna och när jag kom ut i fastan så låg det en bajsblöja och en massa våtservetter på golvet.
Någon hade helt enkelt öppnat locket på blöjspannen och haft en liten fest.
Det var helt klart en dålig kombination Norfolk-bajsblöja.
Säger bara örk örk.
Det är ju inte utan man funderar på varför det är så, att djur ofta gillar sånt, det finns ju koprofager och hundar är tydligen såna djur.
Googel är ju fantastiskt, där kunde man läsa att hundar och andra koprofager, äter bajs just på grund av att det är vissa näringsämnen dom behöver, urk igen.
Jag tvivlar på att jag skulle ätit av de om jag så saknade varenda näringsämne i kroppen.

Mollies kusin kom hit och spelade lite kula med oss, de var roligt, vi körde bara på skoj, så jag slapp bli av med alla kulor jag hade i min lilla kulpåse, han däremot hade sytt en ny fin jättestor kulpåse.
Han hade skrivit sitt namn på påsen och gjort små fina gula prickar, jag frågade vad de var gjort av, han svarade, de är textil lim, som om de var de självklaraste sak i världen, ja man lär sej varje dag av dom små.
Man är tydligen gammal, de finns så mycket nymoderniteter.
Textil lim med olika färger, jag säger då det.

Vad det gäller cheescake vs kladdkaka så toppar fortfarande cheescaken listan.
Jag har gjort två olika sorters kladdkakor och dom var mycket delikata båda två, men dom är krångligare att göra och mycket mer passande.
Jag fattar mej inte på folk som säger, vi snor ihop en kladdkaka, de är ju så lätt, garanterat har dom aldrig gjort världens enklaste och godaste cheescake.
Men de har jag.

Idag har vi haft en helt fantastisk dag, avfärd 09,15 till skånesdjurpark, jag och en vän och våra små barn.
Det duggregnade lite när vi kom fram, men de lugnade sej och innan de var hemfärd så var solen på väg att stråla igenom.
Vi såg många djur, allt från brunstiga fjälräva till nersövda myskoxar.
Vi klappade en sur älgtjur som inte fick gå med dom andra älgarna, så att humöret inte var på topp är väl inte så konstigt.
Vi red på älggungorna och grillade korv.
Hemfärd 15,00 efter en som sagt var perfekt dag.
Det lär inte dröja så länge till nästa gång, nu när vi har årskort och allt.
Tack för en härlig dag.

Grabbarna bus.

Älg ridning.

Så här trött blir man.
Jockarp.

1 kommentar:

  1. Alltså nu har du pratat om den där goda cheesecaken länge och jag blir bara mer och mer sugen, kan du inte vara snäll och skriva ut den till dina trogna läsare? (Du har kanske redan gjort det?)
    Jag tror jag gjort en för hundra år sedan men det blev inte så bra här slängs det bara ihop kladdkakor hade varit kul med lite omväxling.
    Ha en bra dag!!! Kram Nina

    SvaraRadera