torsdag 3 mars 2011

Blogg...



Dagens inlägg ska jag börja med att jag ska ge min sk fru lite svar på dom frågor hon uppenbarligen har tampats med under några år.
Jag sladdad in på hennes gamla blogg och jag var ju bara tvungen att läsa lite.

I ett inlägg skriver hon.

Varför?

Varför kan inte jag.

* Hålla min älskade i handen
* Få barn utan att folk ska komma hem till mig och bedömma om jag är redig i huvudet?
* Gifta mig

Saker som du som läser antagligen tar för givet...

I ett annat inlägg ungefär samma ord....

Varför kan inte jag få hålla handen med min älskling? Sånt som ni hetro tar för givet...
Varför kan inte jag få skaffa barn typ imorgon??? Jag vill ha barn...och det skulle inte vara något misstag som bara hände och nu får man väl ta hand om det...NEJ jag VILL HA BARN SÅ JÄVLA MKT! Sånt som ni hetro tar för givet!

Ja alla läsare, nu får ni ursäkta mej men jag måste skratta lite här först innan jag fortsätter att skriva.
Ni förstår kanske mina känslor.
JAG VILL HA BARN SÅ JÄVLA MKT! är detta ett skämt eller?
Jag sitter här med tom blick och öppen mun och bara skakar på huvudet.
Människan kan uppenbarligen inte vara helt frisk.
Hon måste helt enkelt ha något allvarligt fel någonstans, kan någon rätta till det tro?

Jag kan svaret på hennes frågor.
Hon kunde få punkt två och tre utan några som helst problem och svårigheter, men hon var själv inte mogen för att ta ansvar och förstå innebörden av dom rättigheter vi faktiskt har fått.
Man ska vara väldigt försiktig med vad man önskar sej, hon undrar VARFÖR....

Men som en vän säger till mej.
Ni homosexuella borde fan inte ha rättigheter till att gifta er och skaffa barn, ni klarar ju uppenbarligen inte av det, du ser ju hur det gick för dej.
Ja jag vet att det sägs med glimten i ögat, men det kan ju vara precis vad folk tänker i största allmänhet, när dom hör denna sjuka story
Så det är ju sorgligt att min sk fru ska ställa till det, smutskasta och fördärva all den rätt vi numera fått som homosexuella.
Det är beklagligt.

I ett annat inlägg frågar hon sej en annan fråga.
Där vet jag inte heller hur jag ska tolka de som skrivs, men uppenbart är ju att människan inte inser eller förstår innehållet och vidden av dom ord hon skriver.
Jag tänker inte klanka ner på henne eller de hon skriver men man kan ju inte göra något annat än att fundera på vad som rör sej i knoppen på en människa som skriver det ena och gör precis tvärtom.
Eller är det så att det är jag som inte förstår.
Rätta mej om jag har fel, men kan detta tolkas på något annat sätt än det sätt jag gör.

Här kommer inlägget....
Jag frågar mej varför inte folk håller vad dom lovar?
Nån som vet?

Hon står där med frågetecknet och undrar varför...
Något år senare står jag här med exakt samma frågetecken, jag står här med frågan efter det hon gjort mot mej, att hon inte höll vad hon lovade.
Hon frågade och ville ha ett svar.
Nu frågar jag henne VARFÖR håller man inte vad man lovar?
Hon lovade stort men de höll tunt...Väldigt tunt.


Bildbevis på att man kan gifta sej och skaffa barn utan några större problem, nästan lite väl enkelt kan jag tycka.
Bröllopskyss..
Och ett barn...

Funderingar i Jockarp.

2 kommentarer:

  1. Ja vad ska man tänka och vad ska ma tro
    när det så mycker knas i en människa kan bo?

    Att vara så simpelt löjlig och omogen
    och till på köpet vara otrogen!
    man vet inte om man ska skratta eller gråta
    för sånt kan man väl aldrig förlåta?

    Eller förlåta och förlåta förresten
    man vill väl henne ha lika mkt som pesten
    Ska man ha en fru vill man väl ha en fin
    inte en man får tvätta i klorin?

    Jag tycker du är stark, duktig och jättefin
    som vän är du perfekt - du är ju min ;)
    Att vi med din konstiga fru skulle ha roligt
    det kan väl knappast vara troligt

    Vi vill ju kunna lite på folk och fä
    här önskas inte några dumma mähä
    Vi säger goodbye dumma fruskrälle
    måtte du hamna på varmare ställe


    <3

    SvaraRadera
  2. Oj. Din fru lämnade alltså dig mitt i barnverkstaden? Eller ni hade till och med blivit gravida? Ska läsa vidare och se om jag förstår bättre... låter helt galet! FIN liten dotter har du i alla fall, vilken lycka!

    SvaraRadera