söndag 27 mars 2011

Gravid....


Efter en härlig dag i solen så åkte vi ner till Hällevik på en underbar "familje"middag, trevligt och gott som alltid.
Efter mat och efterrätt så blev det soffhäng och storslaget pianospel på ett något ostämt piano, vi hoppas på bättring i just den frågan.
Myset var lite tjurigt, så länge det spelades på pianot låg hon snällt i min famn, men så fort det slutades så sattes de igång ett litet alarm.
Men på det hela taget blev det ändå en mycket härlig kväll/natt för myset och mej.

Jaha så var vi där igen, årsdag....Ett år exakt klockan 18,10 i kväll då plussande vi.
Ja egentligen gjorde vi det dagen innan den 26:e, men de var ett dåligt gravidetetstest så vi trodde inte det var sant, och med tanke på att vi misslyckades fem gånger så var det väl inte så konstigt att man inte trodde sina ögon och att man vill göra ett nytt test.
Jag jobbade tolvtimmars dagpass på bruket, men min sk fru körde in till apoteket och köpte ett digitaltest, hon stod och hoppade tretioett när jag kom innanför dörren den kvällen, in på lilla toan och angripa stickan.
Efter alla misslyckade försök så ville jag inte se eländet så jag gjorde vad jag skulle sen intog jag soffan, min sk fru stod tåligt kvar och väntade för att se vad resultatet blev och efter en stund sa hon med en pillemariskmin att jag skulle komma, jag trodde inte de var sant, de stod gravid 2-3 veckor på testet.
Herregud, lyckan var total, vi messade ett par vänner och sen åkte vi in på en pokerturnering,, vi satt och smålog hela kvällen, vi visste något som ingen annan visste, livet lekte allt var underbart, kunde de vara något annat.
Usch jag börjar nästa gråta när jag tänker på det. Livet var så rättvist just då.
Två människor som älskar varandra hade äntligen lyckats med de dom önskade sej mest av allt i livet.
Nu sitter jag här och tittar på resultatet av det där som dom två människorna önskade så högt och det är verkligen helt perfekt, vackert och underbart.
Vägen var verkligen smal, slingrig och med en fruktansvärd uppförsbacke på slutet, men nu, ja nu går det nerför och vi bara åker med, mitt mys och jag.

Vad det gäller insändaren i tidnings debattsida, så hade de ju smugit in sej ett litet fel, som i sammanhanget har stor betydelse, därför skickade jag iväg ett mail om det till Aftonbladet, dom svarade att dom tyckte det var märkligt, men när dom lägger upp det på nätet på måndag ska det stå rätt.
Jag frågade även varför den inte lagts upp på nätet, svaret blev att dom ville kunna övervaka kommentarerna och det är lättare när det är mer bemannat på vardagarna, jag tycker att de låter som ett smart drag.
Så fortsättning följer i denna fråga.


Framåt i Jockarp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar