torsdag 10 mars 2011

Snuva...

Myset och kamphundarna...


Ja nu har jag skrivit om dåliga gener så länge, så nu orkar jag inte med det mer, på ett tag iallafall. Men visst är det väl intressant.
Man skulle kanske bli genforskare, eller inte.

Men jag vill ändå ge Jenny ett svar på hennes kommentar i gårdagens inlägg.
Man får ju helt klart tycka vad man vill om det jag skriver.
Och det är klart att en tjej som är i tonåren kanske inte kan förstå hur det är att behöva faca min vardag pga dom val hennes faster nu gjort.
Men har man inte torrt på fötterna eller för den delen inte är torr bakom öronen så tycker jag nog inte heller att man ska dömma min handling, att jag gör hennes fasters liv till ett helvete som hon nu påstod att jag gjorde.
Såna påhopp köper jag inte.
Är hon gammal nog för såna ord så är hon gammal nog att få ta del av sanningen om hennes faster.
Sanningen är grym, fråga mej.

Men tack för synpunkten och ärligheten, de betyder allt i mitt liv som pågår.

Vad det gäller min lilla solstråle, så strålar det bara mer och mer, nu har hon kommit på att det är roligt att leka med sin mammas halsband och hår, ja det kanske är läge att göra slag i saken att klippa av sej håret, för det lär väl bli kortare och tunnare för varje dag som går nu.
Ögonen blir mörkare och mörkare nu på myset och de gillar vi.
Nu har hon även börjat att bita efter mej, hakan, näsan och halsen ligger mest pyrt till, men man kan inte sluta le, hon är ju bedårande söt mitt lilla gryn.
Mormor och morfar tyckte att hon blivit jättestor och stark på dom veckorna dom var bortresta, mormor tyckte att Mollie inte var så söt längre, att hon hade tappat mycket hår.
Jag valde att inte lyssna riktigt på det örat.

Vi har varit ute och kört lite med, i går var vi ute på mitt jobb och ombesörjde lite pappers påskrivningar.
De var trevligt, och Mollie var faktiskt vaken. Nästan så man får kryssa i taket.

Vi fick ju gå på ett återbesök hos tandisen med, lagning av hål, när han frågade om jag ville ha bedövning så flinade jag bara och sa, vad ska jag med den till....Har precis fött barn du så de lär inte behövas bedövas för att fylla igen ett litet hål i en tand :)
Men tydligen var det hälften av alla patienter som använde bedövning när dom skulle laga ett hål, jag tycker det lät mycket.
Jag kände iallafall inte ett skit.
Mollie blev omhändertagen av en tandhygienist som inte hade något att göra, dom fann varandra för det hördes inte ett knyst.
Ja nu är det avklarat iallafall så nu blir det inte besök förens om ett och ett halvt år. Skönt för hålet kostade mej 795 spänn och innan dess var det ju undersökning, men de har jag förträngt vad de räkningen gick på.

Pysslade här hemma inför kalaset, de är mycket att tänka på, men nu är bord och stolar på plats, det är 35 personer som ska husas, så de tar lite tid att få allt på sin plats.
Har även fixat menyn, det är inte det lättaste när man har några som är vegetarianer och någon som inte tål skaldjur, nötter kokos och mandel. Puh här gäller det att vara med så det inte blir allergichock och sjukhusvistelse på kuppen.
Mysets klänning är tvättad och struken, hon kommer att bli otroligt söt i den.
Den är inte som vanliga finklänningar, men vi är ju inte så vanliga heller, varken hon eller jag.
De blir på vårt sätt och det tycker vi blir bra.
Det enda orosmolnet är att myset är snorig, ganska reält med, vi hade en jobbig natt, dag och kvällsnattning i går, men hon är pigg så det är nog inte så farligt, jag hoppas att det har snorats färdigt till helgen.

Sen var det de här med bensinpriserna, varför pratar alla om dom? Vad är det som har hänt?
Jag har inte skänkt de en tanke på fyra år.
Lever jag ett så bekymmersfritt liv?
Kostar det bara pengar så är det väl billigt eller.
Ibland önskar jag att min värld också hade kunnat snurrat runt bensinpriserna...
Men de kommer kanske.

Nu bär det av mot nya äventyr  för myset och mej.


Sällskap i gymmet..

Full fart i Jockap.

1 kommentar:

  1. Nä hur ska vi göra med bensinpriset det dyra?
    Vi med stora bilar som driver på fyra?
    Hur ska vi göra med allt vi planerat
    priset kanske våra planer saboterat!

    Vi som skulle ha så roligt nu i vår
    herregud vad ekonomin är svår!
    Vi kanske får samla och stå med bössan
    om jag sjunger håller du fram mössan

    Sen finns en särskild bank, en bank för pant
    dit kan man gå gubbe eller tant
    Där kan man panta saker och ting
    varför inte sin vigselring?

    Sen får vi pengar i stora berg
    älskar vi inte våra pengars färg?
    Sen kan vi åka du och jag
    kanske till och med få tankbidrag...

    <3

    SvaraRadera