måndag 18 april 2011

Fruktträd...


Ja lite ångest har man allt när man hellre sitter i solen och funderar på hur stort ozonhålet egentligen är istället för att göra lite nytta. Men jag tyade faktiskt inte, allt jag tog mej för med min utmattade kropp var att få ner plommonträdet, så nu står det så elegant på en noga utvald plats.
Enligt givaren skulle de ge frukt om två år och det kan ju passa perfekt till myset att kunna springa ut barfota och med rumpan bar och plocka plommon, kan nästan redan nu se det framför mej, när hon kommer med nöjd blick och sina små händer fyllda av frukten och kanske hon till och med säger -mamma vill du ha.
Det är mysigt att dagdrömma om framtiden med Mollie och det jag drömmer om är ljust, fyllt med kärlek till dom som förtjänar det.
Just nu drömmer jag om att körsbärsträdet ska stå i full blom och jag och myset ligger på en filt där under och tittar på dom små vita blommorna och igenom grenarna ser man en klarblå himmel, det är inte så långt dit nu, men till dess får jag väl fortsätta och drömma.
Underbara vår.

Kvällen bestod av trevliga människor och fantastisk god mat, det är märkligt med det där, att maten alltid smakar bättre i trevligt sällskap. De var snuskigt gott.
Jag ser framemot när myset kan äta riktig mat, när hon sköter det själv och man slipper att mata henne utan man istället kan sitta och prata med varandra vid matbordet, jag saknar faktiskt middagsrutinerna när man satt och pratade om hur dagen hade varit och vad man hade för planer framöver.
Men kvällen innehöll mer, vi pratade om de här med sackosäckar en grej jag faktiskt har funderat på att köpa till Mollie, men efter informationen igår kommer jag definitivt vänta några år till, för det är tydligen lätt hänt att när dom små vänder sej från rygg till mage och inte kan ta sej tillbaka så kan dom kvävas, Brrr hemska tanke. Man lär sej mycket som tur är.

Idag började vi med en offroad tur på berget, efter diverse nappproblem och böjningar av sliten rygg har jag nu bestämt mej för att äntligen koppla i nappen med den lilla napphållaren, så när nappen åker ut så håller den sej på lagom nivå höjdmässigt.
Fantastiskt vilka grejer det finns.

Nej nu ska vi ut och fånga dagen, nya utmaningar väntar i vårt liv som pågår..

Jockarp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar