söndag 3 april 2011

Mama gravidbibel....

Det går framåt...

Ja igår fick man ju packa upp alla kassarna som vi fick med oss hem från shoppingturen, de är helt sanslöst att man anser sej behöva allt detta, herregud.
Sen var vi ute på en promenad med hundarna och mormor på berget, det var grått, trist och duggregn, myset satt på magen i babybjörnen, de är skönt att hon verkar gilla det, jag gillar det med men benen var rätt möra efter turen.
Soffhäng och lite tjat i telefonen, så där lite lagom lugnt på dagen, vi behövde ladda lite inför den stundande festen.
Festen ja....
Det blev en trevlig tillställning med nästan bara likasinnade, vi blev så väl mottagna, myset var glatt hela kvällen bortsett från när hon blev så trött på all nya intryck och nya människor.
Så hon gnällde lite innan hon slocknad i famnen på mej

Jag måste bara passa på att göra lite reklam för en tidning som jag och myset ska vara med i, det är ett stort reportage på fyra fem sidor tror jag.
Den kommer att ligga ute i butik i två månader med start i morgon, tidningen heter Mama gravidbibel, där berättar jag det mesta om vad som hänt i mitt liv mina tankar känslor och funderingar.
Jag hoppas att det blev bra, det enda jag har sett så är det framsidan av tidningen och den ser ut så här.

Och som ni ser så står det på framsidan.

Leonora, 34
"Min fru lämnade
  Mig när
jag var gravid"

Ja och det var ju tyvärr just det som hände.
De ska iallafall bli spännande och se tidningen på måndag och se vilka av dom fina bilderna dom valde att ta med.
Jag har ju sett en del av dom som fotografen tog av oss, men det kan ju bli lite annorlunda när det kommer i sin rätta handling, när bild och text blir ett.

Just nu känner jag att det är lite mycket med de mesta, så efter det att TV4 har varit här på måndag kommer jag förhoppningsvis kunna ta det lite lugnare.
Jag ska träffa psykologen på onsdag, men sen har vi planerat att åka iväg i några dagar och träffa lite vänner.
Jag tycker att det är viktigt att de kommer fram i ljuset de som hänt och jag vet att det är en viktig fråga att driva, men jag behöver vara i fred ett par dagar och bara vara mamma.
De är ju trots allt det jag helst av allt vill vara, och jag vill vara en bra sådan.

Jockarp.

1 kommentar:

  1. Åh vad jag längtar tills imorgon!! Ska stå och banka på dörrarna till affären och in och köpa ett par exemplar och lägga lite här och där... ;) *hihi* Du kan ju ana vart det ska hamna iaf..!
    Sköt om Er!! KRamar!

    SvaraRadera