lördag 16 april 2011

Sjukstuga...


Årets andra majblomma investerades vid dörren igår, fortsätter de så här få jag kanske själv börja att sälja.
Det var ännu en grabb från byn som var här, lika trevlig och artig som den förra, man blir lycklig.
Och han blev lycklig när jag återigen valde den dyra för 50 kronor, jag kände att jag behövde vara rättvis mot killarna.
Han ville titta på Mollie och det fick han, sen sa han helt plötsligt, Mollie har bara en förälder, snacka om att jag blev paff.
Jag hade knappt vett att svara, men till slut fick jag iallafall fram att mycket riktigt så var fallet.

Vi hade en heldag utomhus med två promenader och nu körde vi offroad, myset på magen och sen ut över stock och sten.
Vi kom inte in fören sent på kvällen, det är ju underbart när man nu kan börja ta lite kvällspromenader och bli lite småkall om näsan, vi avslutade promenaden med kaffe hos Mollies mormor och morfar.
Mormor skulle ut på resa med ett av sina andra barnbarn så hon ville givetvis träffa myset innan dom lämnar landet, men nu blev inte fallat så, lilleman som skulle med har blivit sjuk, och gullet har smittat ner sin faster också, tack för den. Det har minsann kräkts kaskader här i de Vilhelmssonska hemmet, urk

En vän kom förbi igår som hastigast för att titta på Mollie, hon hade inte sett henne på en månad och tyckte hon blivit stor.
Hon tyckte även att mamman såg smal ut, för smal. Jag får väl helt enkelt hänga lite mer vid det gula M:et.
Hon tyckte även att jag såg trött ut, vi pratade just om trötthet, hon trodde att diagnosen var vårtrötthet, aldrig hört talas om innan, men det stämmer kanske, man är ju ute mer och kanske lite mer aktiv och då är det väl inte konstigt om man blir lite trött.
Hon tyckte iallafall att jag inte var något latjo sällskap just då, ja jag fick ursäkta mej och sa att jag var ledsen för det.

Jag fick en fråga eller ett erbjudande av en tidning att skriva en artikel om vad som hänt, dom vill ha privata bilder på oss och jag tyckte det lät bra.
Vi skulle till och med få betalt för det, det känner jag väl att det är lite väl bra, det är ju inte riktigt de som var meningen, men samtidigt kan det ju vara bra att dryga ut mammapeningen lite.
Så nu har jag litet jobb med det. Spännande.

Nej nu får det bli liggläge, kommer väl att få bli hängande i soffan eller i sängen mest hela dagen.
Ja de lär väl bli ett och annat blöjbyte med, för det är en syssla vi pysslat med i natt.
Vi hoppas på ett snabbt tillfrisknande, magåkommor is not da shit.

Kräkan i Jockarp..

1 kommentar:

  1. Magåkommor är verkligen inte da shit, bara shit....
    Vi vet, vi provade samma sjuka för ett par månader sedan.
    Hoppas att ni känner er bättre snart. Kram till er båda från oss tre.
    /flickorna o gubben i skogen.

    SvaraRadera