lördag 21 maj 2011

Är undrens tid förbi?

Avundsjuk???De hade jag varit :)

Äntligen lyser solen över Jockarp igen de var minsann på tiden, den har varit saknad, igår var annars en dag som var lagom Lugn, en mellandag från allt, vi tog det i sakta mak.
Började morgonen med en promenad, sen åkte vi och handlade, lite frukost intogs och vidare lite ute aktiviteter.
Det har hänt något i skogen, det var invasion av någon slags insekt, jag är inte riktigt säker på vad det är, men jag tror att de lutar åt flygmyror, obehagligt är det iallafall.
Vi har nu lyckats bli av med två sockar på två dagar, när myset hänger på magen är det lite lurigt att ha full kontroll på hela utrustningen. Så de blir till att investera i några nya par.
På eftermiddags turen i skogen såg vi en orm igen, nu hade jag kameran med mej och tuff som jag nu mera är så fotade jag den lite kaxigt.


Vi grillade och badade, sen slocknade mitt lilla liv på soffan helt utslagen.
Medans myset sov så lyssnade jag på radioprogrammet om oss och vår situation, det som ska sändas i sommar.
Det lät jättebra, fint upplagt, med lite musik och lite joller från Mollie, de lät faktiskt inte alls så konstigt som det brukar göra när man hör sej själv på inspel.
Jag är stolt och mäkta imponerad av hon som gjort programmet.

Jag är även mäkta imponerad av ett mail jag fått.
Det är en tidning som ska ta och belysa detta som hänt mej om hur skevt det kan bli i ett modernt samhälle.
Det var mycket bra skrivit, nästa som jag gjort de själv.
Jag blir glad över att det läggs fram på ett sätt och att de belyser sakfrågan och att det inte blir någon snyft historier, för jag är inget offer och vill då klart inte bli utmålad som ett sådant heller, den rollen är det så många andra som kläder och det får ju givetvis stå för dom.
Men de jag berättar är vad som hänt och sanningen är tuff, den har varit tuff för mej, väldigt tuff till och med.
Jag fattar de fortfarande inte, allt detta sjuka jag varit med om den senaste tiden.
Och jag är ju klart väldigt besviken på hur det ser ut i samhället i just denna frågan. Att det har varit möjligt enligt lag att bete sej så lumpet som min sk fru gjort mot mej.
Nej blää på Svensk lag i denna fråga.
Men hoppet finns ju fortfarande att de ska ske en ändring, under har skett  innan och vem vet, de kanske kan ske igen.
Nu ska vi ut med håven och fånga denna underbara dag. Sol ute sol inne sol i hjärtat sol i sinnet....



Jockarp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar