måndag 16 maj 2011

Konst i alla former...


Myset och jag hade en jättefin dag igår, vi var på konstutställning i årups gods med en fin vän, de var en mysig utställning.
Man gick på en stig i skogen och där hängde de massa olika konstverk, allt från oljemålningar till märkliga figurer och skyltar. Mycket inspirerande.
Jag skulle nästan kunna tänka mej att slå mej in på den banan, visserligen är jag inte så naiv som många andra att jag tror att jag skulle kunna försörja mej på att måla eller göra något annat kreativt.
Mina fötter står på jorden och det hoppas jag att dom fortsättningsvis också ska göra.
Så vi knegar nog vidare på bruket ett tag till.


En salig blandning konst..

Två promenader gick vi i går och lite motorcykel körning hann vi med på eftermiddagen, myset satt i magpåsen och jag satt vid rodret, hon verka gilla det eller var hon i chock för hon sa inte ett pip när vi körde fram i lagom tempo i skogen.
Underbart att känna vinden i håret och alla dofter från träd och buskar.
Jag uppskattar de mer och mer nu, det var likadant härom kvällen när jag körde till ett par kompisar, jag körde genom en bokskogs tunnel, de var bedårande vackert och när jag kom fram till mina vänner sa jag till dom att vi lever i en idyll, det är få förunnat att leva och bo som vi gör här. Dom kunde inget annat än att hålla med.
Eller tänk er själva att öppna köksdörren och de först man ser är en häst stå där ute i hagen och äta maskrosor.
Jag är glad att min dotter har möjligheten att växa upp i denna underbara miljö.
Och tänk om alla kunde se och uppskatta de man har och de man har nära och helt gratis.
Jag kan det, (ibland iallafall) Jag är rik.
Snuskigt rik.




Utsikt från köket :)
  Jockarp.                                                                                                                                                                    

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar