måndag 9 maj 2011

Mobiltelefon...


Mailade med en person häromdagen som skrev några rader som var väldigt intressanta och tänkvärda. Några rader som fått mej att fundera en hel del, de var lätta ord men svåra meningar.
Hade jag bara kunnat så hade jag gärna levt efter de.
Men kanske en dag. Kanske.
Dessa rader var det som fått min hjärna till att snurra till ordentligt..
Ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra, mod att förändra det jag kan och förstånd att inse skillnaden.
Mmm dom orden kan man fundera på ett tag.

Myset var på sitt första kompiskalas igår.
Det var ett års kalas och det bjöds på smörgåstårta och andra godsaker, de var roligt att träffa alla gamla kompisar om än att ljudnivån var ganska hög.
Jag tror det var tolv barn och sen två föräldrar till dom flesta så det var en rejäl hög med människor så de var väl inte så konstigt att de blev en livlig tillställning.
På vägen hem körde vi inom en annan vän, vi behövde smida planer till dagens utflykt, det bjöds på kaffe och mys i soffan.

Ja dagens äventyr blev skånesdjurpark, vi har ju årskort där så de ska ju utnyttjas.
Vi hade korv med oss som vi grillade, de var en toppen dag med underbart väder.
När vi skulle hem och jag rotade i väskan efter bilnyckeln så hittade jag en mobiltelefon där, gissa vem de var?
Jodå de var min sk frus gamla mobil, var vid man kunde läsa en hel del medelande som både tagits emot och skickats mellan hennes och hennes "nya" dam, där ser man.
Får ju säga att de var tur att inte polisen fått nys om den telefonen för det betydligt mer icke rumsrena bilder i den än vad de var i min.
Min vän som var med mej i bilen hade och göra halva vägen hem med att läsa mess och titta på bilder.
Jag undrar just om jag ska lägga den till högen av hennes andra grejer eller helt enkelt spara den som ett minne.
Får fundera på de.

Vad de gäller tv och mat så har jag alltid varit väldigt anti till att ha tv apparaten på när man äter middag, jag tycker att man ska sitta ner vid matbordet och samtal med varandra över en delikat måltid.
En annan anledning till att tv skrället ska vara avstängd när man äter är just reklamen.
En produkt de görs mycket reklam för är ett medel som heter Ac3, det är emot analklåda och hemmorojder, ja de är ju jättebra att de finns och det är ju jättebra att de görs reklam för det så att människor med dessa problem kan få hjälp med sina besvär.
Men att sitta och trycka i sej en god middag och höra om dessa besvär får till och med min icke kvackelmagiga mage att känna ett visst motstånd till att ta emot födan.
Näpp tv kommer för all framtid vara avstängd när mat ska intas i detta hem.


Jockarp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar