söndag 19 juni 2011

Framsteg...

Ja igår var vi aktiva minsann, morgonpromenad med mormor och hundarna på berget, lite god mat i form av broccoli, morot, och potatis, in i bilen en sväng till makislagret för att få tag på en spargris till de kommande ett års kalaset vi blivit bjudna på.
Vidare där i från till Valje för fika och nagelklippning av myset.
Hem och vila en stund, grötintag och sen vidare på kvällsaktiviteter i form av middagsbjudning.
Fullt upp så att säga.


Pigg.
Ja det här med att myset numera tar sej fram för egen maskin det är minsann stort här i huset, jag satt och tittade på henne när hon låg på golvet och kröp, jag tittade bort en sekund och nästa gång jag tittade så hade hon satt sej upp, hon leker mycket själv nu med sina saker men de kostar på.
Mycket intryck gör att det behövs mycket vila med nu och det kommer plötsligt, ena minuten full rulle, nästa ligger hon som en klubbad oxe.
Men vad hon än gör så är det något visst över det, hon är verkligen en sällsynt sort, mitt lilla mys.

Mindre pigg.

Vi har hunnit med skolavslutning med, det var Mollies kusin som slutade första klass, de var en trevlig tillställning, men med alldeles för mycket folk för den lokalen, så man såg knappt ingenting, men vi hörde iallafall, truddelutter som flaggan vajar på sin stång, och idas sommarvisa.
Efter avslutningen gick vi på restaurang, Mollies andra kusin roade sej med att göra roliga frisyrer på mej, o ja det är väl så att en skönhet klär i allt, hehe försöker intala mej det iallafall.


Snygga pippilotter.

Vi fick lite på hälsning med härom dagen, det är väl jag och Runar Sörgard som har det så här runt husknuten. Underbart.



Ja sen är det den här diskussionen som kommer upp  emellanåt. Ammning, ja de är ju så att här ammas de för fullt, jag tycker att det är supersmidigt, det är nog egentligen den enda anledningen.
På middagen igår pratade vi just om det och min käre vän sa att hon trodde att Mollie var beroende så kallad "tuttoman" vi skrattade åt de, men visst nånstans tror jag ändå att hon menade allvar att de kanske är dags att trappa ner, men jag vill försöka att hålla på till efter Amerika resan, vi får se hur det går.
Och hon äter ju majskrokar med nu lilla myset, så som ni ser går det framåt, dom är faktiskt ganska goda, men ack så kletiga, dom hamnar lite överallt tycker jag...
Till och med bakom öronen.

Här kommer lite fler mysbilder från vår dag.



Ja så kan en Lördag se ut i vårt liv, mycket lek och skratt men även lite vila... Nu ska vi ut och ta tag i denna dag.

Jockarp.

2 kommentarer:

  1. on är så himla söt din dotter :)
    Angående amningen: amma så länge du vill och hon vill, det finns ingen som helst anledning att sluta innan om det bara funkar. Läs inne på amningshjalpen.se eller maila dom underbara kvinnorna där och rådfråga om du känner dig osäker. Din dotter mår säkerligen tiptop av att få amma och du verkar ju inte störas av det heller :)

    Kramar Nadja
    (som denna gång tyvärr inte kunde amma knappt alls)

    SvaraRadera
  2. Åh Mollie är så sötttttttt.

    SvaraRadera