lördag 18 juni 2011

Gröt och tackkort....

Det låg ett brev i lådan med både mitt och min sk frus namn på, hur gör man då?
Ja jag beslutade att öppnade det.
Det var ett tackkort från ett bröllop vi var på för ca ett år sen, ganska sent kan jag tycka.
Men när jag stod där och tittade på kortet så kunde jag faktiskt inte hålla mej för skratt, jag fick en konstigt sjuk tanke om att de kanske skulle varit brukligt att även jag och min sk fru skickade ut tack kort till alla som hann uppvakta oss till giftemålet.
De var ju inte så många som hann för som ni vet var det ju snabba ryck.
Visserligen sa jag till henne att hon fick ombesörja tillbaka lämnandet av dom gåvor vi hann få, för det var minsann hennes sjuka idé om att först gifta sej och sen några veckor senare vilja skilja sej och då även vara lite otrogen.
Jag vet ju sen innan i denna djupt sjuka historia att det inte är så mycket stake i den sk frun och tyvärr så fanns de då inte heller så mycket stake i henne att hon behagat lämna tillbaka sakerna vi faktiskt hann få.
Det kan ju kanske vara nååågot pinsamt också.
Eller?
Ja vi fick ju en bok som handlade om barn och deras första år och om hur det är att bli mamma, jag tror faktiskt hon har hemskt mycket nytta av den. Not.
Men chokladen var kanske god och champagnen har hon kanske skålat och firat någon månads dag med sin ny lilla leksak, kanske har dom flinat åt hur naiv jag var som gick med på att gifta mej och bli lurad på både de ena och de andra, men vem vet, det kanske kommer ifatt dom. BU
Ja hur blir det nu då tack kort eller inte? Hmm får fundera ;)

Kanske nåt sånt här :)

Ja och nu efter vissa påtryckningar och viss information om vad små barn ska äta så vad det gäller mysets kost så har de lagts till ytterligare godsaker från kostcirklen.
Nu ska ni få höra.... Vad sägs om gröt?
Hon tyckte det var hur gott som helst och klapp en hel portion utan problem, nja lite hamnade kanske lite på sniskan, men på de hela taget så åkte det in de lilla hålet där i ansiktet.


Nja lite utanför med,hihi.
Jag har roat mej med att läsa i en bok som heter husmoderns gyllene bok jag tror att den kom ut på 20-talet och är en så kallad gör det själv bok, den handlar om hur man som kvinna ska ta hand om hemmet på bästa sätt, allt från tvätt och städ till hönsskötsel och äktenskapsrätt, helt rätt bok för mej att läsa, ja kanske min sk fru också skulle behöva ta och läsa några rader i den. Det finns nämligen ett kapitel där som är passliga för personer som ingått i ett äktenskap, om hur det är brukligt att uppföra sej och hur stor hemgift man ska ha med sej, osv.

På tal om de ja, jag undrar när hon ska komma och hämta alla sina pinaler allt från dopskedar, psyktabletter till blommor vilka jag nu för övrigt slutat vattna, (kan man bli stämd för det tro?)
Jag har även nycklar här som inte går till mina lås, de finns ju en möjlighet att dom nycklarna kan komma i fel händer om jag beslutar mej för att åka iväg till tippen en dag. Bytt lås kanske?
Ja vad vet jag, inte mina problem iallafall.
Men det är snart slut på nyckelpigandet.


Jockarp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar