fredag 8 juli 2011

Dagar att minnas....

Min lilla solstråle :)

Det finns bra dagar och sen finns det bättre dagar i mitt liv, gårdagen var helt klart en bättre dag.
Jag har ju fin fina vänner från huvudstaden på besök och det är helt underbart att dela dagarna från morgon till kväll med dom.
Vi började dagen men en brakfrukost, jag kommer faktiskt inte ihåg sist jag satt och åt en riktig frukost, det brukar på sin höjd bli någon macka och kaffe, men nu dukades de upp med yoggi, ägg, mackor pålägg, grönsaker, juice och kaffe, det såg ut som värsta hotellfrukosten, en bra start på dagen helt enkelt.

Vi lastade sen in hela gänget i bilen och for in till stan för att kolla in smådjursutställningen som går av stapeln en gång om året här i city när det är killebomfestival.
Det var allt från hundar, katter till getter, åsnor och ormar ett trevligt inslag i mitt nya liv som mamma.
Vi åt glass och vi gick på café, en toppen förmiddag.
När vi kom hem igen så skulle vi låta lilla statskillen få åka lite traktor med mej, men han var lite blyg och traktorn var alldeles för stor, vi provade en runda på fyrhjulingen och det funkade bättre, ja mamma och pappa fick också åka en sväng, tror nästan att dom tyckte det var roligare än lilleman.

Hem igen och badade lite i poolen dom var så söta så, det var tydligen en jobbig dag för båda små trollen somnade och sov några timmar, det var skönt så vi vuxna fick laga lite mat ihop och prata om allt och inget.
Jag märker att jag saknar vuxet sällskap ibland och att jag verkligen uppskattar sällskapet och besöket.
Det var en bra dag.
Jag hoppas på att det blir en lika härlig dag idag.

Nu ska det serveras ännu hotellfrukost här på månsagården, och sen ska det vidare ut och visa upp vår fina stad och kommun, planen är en sväng ut på lister och kanske någon lunch på nåt fiskhak.
Vi får se var vi hamna men jag tror det blir en bra dag.



Jockarp

1 kommentar:

  1. Inte hört ifrån dej på ett tag nu. Men härligt att läsa här att du har fina dagar. Vi ses på söndag. Kram, T.

    SvaraRadera