lördag 17 september 2011

Det går framåt...

Se så stor jag är :)

Happ så var det idag på dagen ex frun lämnade skeppet då, exakt ett år sen hon kom hem efter en otrohetshelg i stora staden, en helg som tydligen var värt allt detta som sen skett, hum, mja jag tror nog att om man frågat henne idag om det var ett bra beslut och om dom val hon gjort var bra då tror jag att svaret skulle blivit nej. Hade man sen utvecklat det hela och frågat resten av hennes familj så tror jag att dom fjabbarna också skulle gjort lite andra val än vad dom gjorde. Men det får vi nog aldrig veta, för dopp med huvudet i sanden, och ja där kan dom faktiskt förbli.
Nog tjatat om det, det känns som om det är en av dom sista årsdagarna jag har att gå igenom, nja det kommer väl lite fler sen nästa år, för då har vi ju skilsmässa, rättegång och bodelnings dagar att gå igenom, om det nu är klart då vill säga.


Fönstertittare :)
Vad det gäller prinsessan av Månsagården så har vi börjat med lite nya ritualer här hemma, jag tror att det kan bero på att hösten gör sej påmind.
Efter varje kvällspromenad så tappas det upp ett ljumt bad här hemma i borgen och sen blir det dopp i grytan med lilla myset.
Hon har även börjat bli lite pillimarisk den lilla sötnosen, jag lyfter upp henne i ena änden av soffan, sen ska hon krypa bort till den andra sidan och hoppa upp i fönstret, jag låtsas jaga henne och hon skrattar högljutt hela tiden. Underbart.
Tittut lekarna är i full gång, jag gömmer mej hon blir skraj för att även mamma L tänker lämna henne, jag hoppar fram och informera henne om att mamma inte lämnat henne och kommer heller inte att göra det, mamma älskar Mollie och mamma ansvarar över Mollies liv och att hon mår bra, jag förstår att hon inte begriper ett skvatt av det jag säger men en vacker dag gör hon det nog.

Vi har ganska mysiga dagar just nu, lugna och sköna, det känns som om mitt liv sakta börja normalisera sej och ja det har tagit tid, jag känner att allt börja smälta in, jag börja helt enkelt komma över komma vidare och faktiskt även känna att lilla fröken J inte behövs i mitt liv, hon har inte så mycket plats i Mollies och mitt liv.
Jag har ett projekt till som jag ska ta i tu med innan jag ska släppa detta helt och fullt och vi ska även jobba vidare och få filmen klar för sändning, det ska bli grymt spännande att se den när den är klar.


Hela gänget mys :)

Vi hade en mysig kväll hela klanen i går kväll,  tacos, nutellakaka och massa kusin mys.
Jag är så otroligt glad över min fina och tappra familj, dom har gått igenom så mycket detta året allt på grund av min inte allt för empatiska och kloka ex fru.
Men alla ser dom på framtiden ljus. Och alla verkar dom faktiskt vara stolta över mej och bara vetskapen om det gör mej mäkta stolt.

Oj nu händer det grejer här, just nu i skrivande stund så gick Mollie sina första steg med *lära gå vagnen* jag har släppt lite på skruvarna så att hon faktiskt har en möjlighet att ta sej framåt, shit det är stort jag blev varm hela jag, vilken tjej va...Och vet ni vad det bästa är, jo det är att hon är min ;-)

Mysets nya badmössa :) Tack Hällevik...
Nu ska vi göra oss klara för en dag på vikinga marknad i goda vänners lag.


Jockarp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar