fredag 16 september 2011

Skilsmässa...



Tänk att hon var tvungen att gifta sej... Hon som var så olycklig (ironi)


Jaha då var man officiellt skild nu då, nu kommer det för alltid stå på mitt civilstånd att jag är skild, iallafall ända tills jag gifter om mej eller avlider.
Vilket som är värst kan jag faktiskt inte svara på, men jag tror att det är stor risk att det sistnämnda är det nästa ord som kommer att stå i mina papper.
För jag hoppas att jag inte ska vara så lättlurad ännu en gång i livet så jag litar på en annan människa, att jag lita på trogenhet och livslång kärlek.
Nej där har hon lyckats, den sk frun med att skada mej för resten av livet, bra jobbat.

Men på något konstigt vis känns de ändå skönt att jag nu är skild, jag vet ju att jag varit min sk fru trogen igenom hela äktenskapet, men nu däremot, är jag då alltså redo att kunna ge mej ut på banan igen, med ett visserligen skadat hjärta men med ett öppet och ärligt sinne, redo att faktiskt ge mej ut och med hopp om att den fantastiska underbara människa som är menad till att dela sitt liv ihop med mej och Mollie ska visa sej.
Jag tycker på något sätt att det är sorgligt att detta kapitlet är avslutat, vi hade hela livet så fint planerat, vi hade kommit så långt tillsammans, så långt som man faktiskt gör i ett förhållande med en vardag ett giftemål och ett litet barn.
Jag kan inte sluta tycka att hon kastat bort så mycket som kunde blivit så bra, allt detta för en dröm som aldrig kommer att besannas, hon kommer inte bli känd, inte för något positivt iallafall.



Tre veckor senare. Otrogen, det kallar jag heligt det...(ironi)


Jag får väl från och med nu döpa om min sk fru till lilla ex frun i stället, för det kommer hon ju vara för resten av livet.
Tänk ändå jag har en ex fru, shit de låter som om man levt ett långt liv, hum, ja det har jag kanske gjort med.
De kändes faktiskt lite märkligt när jag öppnade brevet och läste överskriften DOM med stora stäver.
Jag var dömd till skilsmässa, hur sjukt är inte det.
Tänk att jag har blivit tvingad att skilja mej, att någon annan bestämt att jag ska skilja mej, mot min vilja, märkligt när jag tänker på det, jag gifte mej av fri vilja, vilket även min ex fru gjorde, hon såg enligt sej själv på äktenskapet som något heligt, ja visst låter det fint.
Jag däremot har ju aldrig varit något vidare fan av vad de gäller ringmärkning, men likväl var det jag som var trogen hela äktenskapet, det var jag som tog det på allvar och det var jag som blev tvingad till skilsmässa, visst är det väl bra märkligt vilka vändningar det kan bli i livet när man delar det med en dundervrickad person.


Olycklig? Ser så ut va (ironi)
 Jockarp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar