fredag 28 oktober 2011

Barnbus...

Maskorosor och blåklockor i full blom och snart vrider vi om klockan till vinter tid, snart går vi in i november månad är det klokt, är allting upp och ner eller brukar det vara så här och att jag har missat allt detta.
Vi hade en fantastisk tur på berget som jag inte ska orda så mycket om utan istället lägger jag ut bilder på de vackra.





Ja och sen är jag nog villig att hålla med alla som säger att när barn är tysta så har dom nåt rackatyg för sej och så är det klart även i mysets fall.
När den grymt upptagna mamman höll på med vardagsbestyren så passade myset på att inventera klädförådet, lagom kul kan tyckas men möjligheten finns att hon gjorde det för att vi nu idag tänker ta en liten shoppingtur till vårt eget lilla gaykås i ullared.
De ska bli yber spännande och se om vår favorit kassör Pontus sitter i kassa 37. Vadslagningen tar oss nu till nya höjder.



Tråkisvädret vi hade igår gjorde att vi körde ett bus här hemma, jag städade och röjde när myset låg och sov, när hon sen var vaken så fanns de gott om tid för bus.



Barn gör vuxna barnsliga)

Ja fritidsresors reklam med orden, "Dagar att minnas" ter ser som ett skämt när man varit med om natten man vill glömma innan den ens fanns.
Tänk att jag börjar nu förstå alla dom varnande ord som avslutar varje sida i lilla bvc boken om att man inte ska skaka sina barn, tänk att jag faktiskt just idag förstår att det inträffar, att jag faktiskt förstår efter natten från helvetet att föräldrar går över gränsen och gör sina små älsklingar illa, efter denna psykiska terro och den frustration som utspelade sej för två personer vid foten av ryssberget i natt så förstår jag tyvärr det. Och jag älskar ju att förstå.


 
Jockarp.










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar