onsdag 5 oktober 2011

Mynt vridning och övertryck.....


¨
Ja hade det inte varit så att det är femton mil i mellan mej och denna personen så skulle hon i går fått den största av kramar.
En person som korsat min väg på grund av min ex fru kan man säga.
Jag tycker klart inte om det jag tvingats gå igenom jag tycker inte om det alls, jag hade gärna sluppit. Men samtidigt är jag glad över att människor som aldrig någonsin skulle funnits i mitt liv, nu faktiskt gör det. Och detta är en sån person. Detta är en förståndig klok flata som själv har två underbara barn.
Gay världen är så liten så, våra vägar möttes. Vilket jag givetvis är glad för, inte minst med tanke på det mail jag fick igår.
Tänk att hon går hemma i södra Sverige och funderar på mitt liv, jag jag blir bannemej så rörd av tanken och så berörd över mailet så pälsen ställde sej på min kropp...
Här följer mailet från en flata som funderar, analyserar och så slutligen delar med sej av allt hon kommer fram till.....
Jag ryser över hur rätt hon har.

Tänkte på en sak vad gäller det där inlägget/kommentaren som Per gjort på din blogg. Ja, det om myntet o olika sidor. Jag vågade inte skriva det på din blogg. Tänkte att d kanske låter bli o ev berätta om den andra sidan då o det vill jag ju inte va orsak till*L*
Jo, jag tänkte som såhär:
Det är någon, eller några, som helt har missat poängen. Såklart finns det två sidor på myntet. Såklart ser du och J det som har hänt på olika sätt. Herregud, så är det väl alltid. Du tycker så, J tycker si. Du gjorde detta, hon gjorde det här. Det är ju inte det d handlar om. Eller jo på ett sätt kanske ändå. Ni verkar ju ha upplevt er relation på lite olika sätt. Det e ju sant.
Men ändå, vissa personer har ändå missat själva poängen. Att J lämnade dej, sin höggravida fru. Hon va otrogen och lämnade dej i sticket, med ett ofött barn som ni kämpat för att få. Hon lämnade dej och Mollie. Det är ett faktum! Och det är huvudgrejen i det hela! Det där myntet kan ha en miljon sidor. Det kvittar lixåm. Hon lämnade dej och sitt barn. Helt kallt utan att ens se sig om. Och nu låtsas hon att inget barn finns bara för att hon inte är juridiskt bunden. Det är fakta! Det är sanningen! Hur långt hon än springer, hur mycket hon än blundar, hur många sidor det där myntet än har, sanningen och poängen är att hon lämnade sin fru och övergav sitt önskade barn. Det kommer hon aldrig någonsin ifrån och det kan ingen människa i världen förklara bort eller ursäkta. Oavsett antal sidor på myntet.

Om hon inte syns då finns hon inte, eller?


Ja, jag va bara tvungen o säga d jag tänker o känner. Hoppas d va okej. Tycker ju om dej o Mollie massor. Och då blir man så upprörd över idiotiska personer o deras kommentarer.

Jag fick även några kloka ord på vägen från hennes föräldrar som jag bara har träffat en gång. Och de var att en skitstövel alltid är en skitstövel, de spelar ingen roll vad han eller hon kommer ifrån eller vilket kön den har, en skitstövel är en skitstövel. Och ja om man gör som min ex fru gjort mot mej och inte ens kan eller vill bemöda sej med att vilja förklara sitt handlande, ja då går man nog under namnet skitstövel.

Jag vet vem som är ordförande :)

Det verkar ju onekligen svårt att få se den andra sidan på myntet, kan det vara så att det är oförsvarbart det som går att finna. Krona eller klave?
Jag kanske skulle ta och maila lille Per ändå för han verkar ju vara rätt person att få reda på vad som döljer sej bakom min ex frus mynt.
Eller väntar jag helt enkelt till efter den 15 :e Oktober då besöksförbudet hävs, då kan jag ju gå till huvudet istället för benen, eller ja huvud och huvud, nja jag ska väl inte ens spekulera i det.
För det vekar ju vara ett stort svart hål där längst upp på kroppen på min Ex fru.

Upps, fattas det något tro?


*Morr* Trycket släppt :-)

Jockarp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar