lördag 29 oktober 2011

Ulla red.....



De första som poppa upp i huvudet när man reflekterar över gårdagen det var skratt. Mängder av skratt, att det kan vara så vansinnigt roligt att handla de fattar jag inte, men roligt var det.
Vi kom till Ullared i vårt tycke precis i rätt tid, så där vid lunch tid, vi parkerade nästan precis utanför dörren och de var bara att rulla in med sin lilla kärra, och kryss i taket fick jag en som inte drog på sned, glädjen visste inga gränser.
Jag och lilla gänget drog först mot häst och hund avdelningen de var ganska snabbt avklarat.
Vi stod och velade vid bilsakerna om vi skulle slå till med en rosa rattmuff eller inte, tillslut efter mycket diskuterande beslutade vi att ha de under övervägande till nästa gång. Alltså uteblev rattmuff klippet.
Myset hängde på ryggen och pillade på de mesta hon fick ta på.
innan turen hade mysets utsatts för livliga diskussioner och kränkningar vad det gäller om hon skulle sköta sej eller inte, om det skulle behövas hörselkåpor med radio i.
VA som om mitt mys inte skulle kunna uppföra sej va.....långnäsa för dom inblandade kan jag säga, hon var helt otrolig inte ett gnäll så långt ögat eller örat nådde.
Sån är min tjej.

Fantastiskt roligt var att jag kört ända upp till Ullared och där stöter jag på människor som säger att dom läser min blogg, hihi snacka om lite värld va. De är jätte roligt tycker jag, visserligen är det ju ganska mycket folk just i den butiken, men ändå.

Konceptet med restaurangen likt IKEA diggade vi stenhårt, smidigt, billigt och ganska gott, barnavdelning för oss med barn, det var toppen, de fanns allt man behövde och lite till.
Bra där Gaykås.

Kvittot blev väl en meter långt och det var ju inte så farligt, jag har ju en bit till om jag ska kunna mäta mej med Ros-Marie från programmet Ullared, men de är jag väldigt glad för.
Vi tog sen en liten sväng inom Panduro outletten och efter det var vi ganska nöjda.



En sak jag funderade över på vägen hem det var just det att det måste vara tusentals människor som varje dag lämnar detta gigantiska varuhus, men bra mycket mer saker än dom hade tänkt sej, jag skulle även tro att det är en del som åker hem och sitter i bilen och mår pyton över allt onödigt dom köpt, för visst är det väl så, herregud vad mycket bra och ha saker det finns som inte alls är bra att ha.

Vi gjorde ett kort stopp på gula M:et innan det bar hem mot byn igen.
Efter en dag på min rygg eller sittandes i en kundvagn så behövde myset sträcka ut lite.


Vi köpte lite nya badsaker och för att göra oss lite lördagsfina så provbadades det och det verkar gått hem.


Tittut :)
Nu håller vi lite helg :)

Jockarp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar