tisdag 15 november 2011

Domedagen :)

Hej vill bara önska dej en trevlig dag. Ja så stod det i ett mess jag fick i går morse, snacka om att man blir glad av såna små trevligheter på en måndagmorgon.....Såna vänner har jag och tack för det.
Fler vänner stod för dörren, en mamma och hennes lille kille kom och busade på förmiddagen med oss, trots förvarning om snor och hosta så vågade dom sej ut, en del är vågliga.
Mycket givande samtal, jag har kommit på att det kommer jag sakna när jag ska börja jobba igen, alla dessa spontana påhälsningar och givande samtal, de kommer helt enkelt inte hinnas med. Men visst ibland saknar jag min lilla truck och grabbarna på jobbet.



Idag klockan två är det då dags att få ta del av domen efter rättegången, de var någon som frågade mej mej om jag var nervös inför svaret och nej det är jag faktiskt inte.
De är väl klart att det är sura pengar att betala om det blir böter, men mer bekymrar jag mej faktiskt inte.
Och det är väl inte utan att de skulle kunna tänkas bli en överklagan om så vore fallet. men det blir en senare fundering.

Jag har ju klart funderat lite på hur mina framtida dejter och damer ska ta det hela om jag nu skulle få en fällande dom, att jag skulle bli dömd för en ringa misshandel, jag menar det är kanske inte så många som vill dejta en kvinnomisshandlare :)
Men jag är faktiskt inte jätte orolig för just det, jag har ju varit öppen och ärlig med vad för brott jag står anklagad för och hittills har jag inte haft några som chappat efter att jag har berättat att jag stått åtalad för en misshandel, ringa förvisso men ändå.
Men det finns väl en del som vill leva med "farliga kvinnor" problemet för dom är bara att jag kommer att göra dom så besvikna, hihi jag är nämligen helt ofarlig om man uppför sej som en normal människa och ta ansvar för sina påhitt.

Men nu ska vi alltså inte gå händelserna i förväg klockan 14,00 idag ska man tydligen kunna hitta det på nätet, frågan är bara var, men den som söker den ska finna så jag ska leta lite till och hittar jag inte det så får jag väl höra av mej till advokaten och återkomma med beslutet här i morgon till alla er som är lika nyfikna som jag :)


Jockarp.

1 kommentar:

  1. Du kan ringa till tingsrätten också Leonora o få reda på domen / Sarah

    SvaraRadera