måndag 7 november 2011

Lipsill.....

Gungeligung ;)


Söndagspromenad till stuga på berget igen, lite gunga och klart lite grillad korv.
Tio grader en vecka in i november, de måste väl ändå ses som smått otroligt, hösten lång = vintern kort, ja förhoppningsvis stämmer det.
Fikabesök av de trevliga o pigga äkta paret från Lund. De lektes tittut under bordet, myset var på glatt humör sen somnade hon utslagen av lek och förkylning i min famn.
När damerna styrde söderöver vaknade myset, lite mat och sen dansade vi vilt till barnsånger.

Gårdagen var annars en dag med väldigt mycket gnäll vilket då ledde till att mamman andandes in och ut och räknade ganska mycket.
Det är dessa dagar jag förstår varför man ska eller bör vara två föräldrar till små barn.
Jag har fortfarande ett vapen kvar som fungerar mot dessa gnällatacker men jag vet också att det börjar närma sig att lägga de vapnet på hyllan.
Jag vill inte bli en person som ska vara med i TV programmet outsider när det pratas om att man ammar sin tonåring.

Hundbiten :)


Idag ska vi åka och hämta Mollies mormor och morfar som äntligen kommer hem efter en månads resa i Australien och Nya Zeeland. De ska bli roligt att höra om dom tycker att myset växt något. Själv tycker jag att hon fått långt hår de lilla grynet.
Ja de ska klart bli roligt att höra dom berätta allt om resan med, de är ju inte en resa man gör varje dag precis.



Idag fick jag dela mysets framsteg med en vän, jag hade en kompis på skype och Mollie var i kökssoffan, rätt som det var så ställde hon sej upp och stod själv utan stöd och de kändes som hon stod en evighet.
Hon är minsann på gång nu min lilla dam ;)

Jockarp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar