måndag 14 november 2011

Mollie Schumacher....



Förkylningen håller ett hårt grepp om oss här i Jockarp med en huvudvärk som förmodligen tyder på att hjärnan är störren än själva huvudet, (de känns så iallafall) så är det tufft att få det vardagliga att fungera normalt.
Vi kom ut en sväng på berget iallafall igår, men det kändes tungt, jag flåsade lika mycket som jag gjorde när jag var gravid och kroppen bestod av betydligt mer blod än vad den gör idags läget.
Upp till stugan bar det och myset fick åter hjälp med gungningen av sin kusin.
Jag har funderat över att införskaffa en gunga till myset men jag tror att jag hoppar det, vi kan ju lika väl ta oss upp till stugan på berget och gunga där, det blir ju en lite roligare utflykt och sen blir det ju inte vardagsmat heller.
Nja jag får väl fundera lite till på det.

Nu har lilla fröken fått fart under fotsulorna, ja hon har ju gått med gåvagnen innan, men det har mest varit när jag hjälpt henne och stöttat henne. Nu därimot har damen fått grepp om det här med att ta sej fram i upprät ställning, hon flyger fram på vardagsrumsgolvet i en fart liknande Carl Lewis, full fart till det tar stopp, sen sätter hon sej ner och vänder på vagnen sen upp igen.
Hon är underbar när hon går med ett gigantiskt leende på läpparna till takten av sin mammas klappande. Hon är så fin mitt lilla mys. Och mamman är så stolt över sin dotter.


Vi firade lite farsdag här hemma i borgen med att titta på bilderna från mina föräldrars senaste resa, herregud vad de finns mycket att se och att lära sej, i går tillexempel lärde jag mej att stora barriärrevet är lika stort som hela England,  de kan ses från rymden och de är cika 5000 besökare där dagligen, man kan åka ut där alla dagar på året utom juldagen. De visste jag inte innan och de är ju alltid bra att veta.
Vad jag mer lärde mej det har visserligen inte med resan att göra men jag fick reda på att vi 70-talister tillhör den ironiska generationen, tänk att jag har missat det, jag som själv är så ironisk,hihi.
Jag blev intresserad av detta om olika generationer så igår kväll gjordes det lite efterforskningar.
Det verkar som om 90-talister är mogna och är ansvarsfulla, dom tar hand om hem och familj och tycker att det är viktigt med jobb och trygghet.
Vad som däremot känns lite oroligt det är att 80-talisterna klassas som individualistiska, egoistiska och omogna, dom bryr sej endast om sej själva och inte ett dugg om någon annan.
Och vi som lärde oss av den barmhärtige samariten att man skulle älska sin nästa som sej själv.
De blir väl till att passa sej för 80-talister helt enkelt, så man slipper ännu en blåsning.

Här är en som hängt med i generationer ;)

Jockarp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar