torsdag 8 december 2011

Blomminköp....



Ja nu börjar det bli vinterväder här nere i söder, men än har jag inte iklätt min underbara vinterskrud = bäveroverall, men det kommer, för det gör det varje år och ja jag älskar att lufsa runt i mina varma och mycket osensuella långkallingar och sen bara hoppa i min overall och gå ut, varm och go men väldigt osexigt.
Men risken att de skulle komma någon fager dam och se mej i min kanske inte så toppmoderna kostym är ju inte så stor och samtigt är det ju faktiskt min stil.
Jag är så glad över att hösten har varat så länge i år, visst jag gillar årstiderna men vinterhalvåret är i mitt tycke några månader för långt.

Julen varar ända fram till påska ;)

För att piffa till de lite nu när det är sååå trist så köpte jag lite nya blommor, valet var lätt, två julblommor i form av röda amaryllislökar tre små blåa hyacinter och slutligen två vita vackra orkidéer.
Varför valet var så lättfattat beror på att min ex fru har en kasse blommor kvar här, i den kassen finns de orkidéer, i början efter att hon drog så vattnade jag dom, men för ett halvår sen slutade jag med det, likväl lever dom, så onekligen är dom livskraftiga som få.
De verkar vara omöjliga att ta dö på och såna blommor gillar jag.

Att barn tar efter vad vuxna gör har man ju hört om i alla tider och de stämmer ju.
Tänk att ett litet mys får tag på fjärrkontrollen och siktar den direkt mot TV.
Eller att alla sladdar har en ände som ska in i dom två hålen i väggen (och så mycket sladdar sen)
Och igår så staplade jag en massa klossar ovanpå varandra som myset sen välte, jag sa till henne att hon skulle ge mej klossen som ramlade iväg några meter, hon kröp glatt iväg och hämtade klossen och kom tillbaka med den till mej.
Likadant är det när jag frågar om hon vill ha lite mat, då gör hon ett smaskande ljud. Roligt, det verkar som att hon fårstår mer än man tror.
Jag är ju inte så mycket för det här med pedagogik så därför uteblir stimulansen och träningen, här kör vi istället med frihet under ansvar och sunt bonnförnuft, jag hoppas att de andra ger sej med tiden och hittills verkar hon inte tagit någon skada av att jag inte tränat henne i allt en bra mor borde göra.

Lek när mamman lagar mat :)

Igår var annars en låg dag, pilen som pekat uppåt nu ett väldigt bra tag tog och vände och for ner en bit på skalan igen, det var allt ifrån missförstånd med en vän, jobbtråkigheter inom familjen, till att min ex fru spelade mej ett spratt.
Men det var inte värre än att vi rider ut även denna lilla stormen.



Jockarp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar