måndag 2 januari 2012

Projekt-utmaning-idioti....

Vad är det som är så spännande?

Ja nog var man sliten efter nyårsfirandet alltid, att man kan vara så seg efter att äta mat och hänga i soffan det är för mej helt obegripligt.
Tanken på att jag var så sliten utan att ha druckit en endaste liten droppe med alkohol gör mej lite fundersam, hur orkade man med sej själv förr när man var en festprisse utav guds nåde.
Antingen var man väldigt vältränade eller kände man inte efter, ja inte vet jag men dit igen det vill jag då rakt inte.
Örk hur många var det inte som vaknade upp med herr Ågren som sängkamrat och en sur stank av gammal fylla, usch stackars människor.

Nej hur det än var, trött eller ej så vaknade jag upp ihop med min lilla solstråle, hon strålade av lycka. kan hon veta något om detta nya år tro? något inte jag vet....Underbart var det iallafall, hon kröp upp och satte sej gränsle på min hals hon klappade mej i ansiktet med sina små händer och hon log så stort så munnen höll på att snurra runt. Var på även mina gipor drogs upp en bra bit mot kinderna.

Diskussion ;)

Vi skulle gå på en förmiddags promenad med Mollies killkompis och hans mamma men när dom kom hit så öste regnet ner och det blåste från alla håll, vi beslöt oss att lata oss med kaffe och tilltugg i soffan och dom små fick busa av sej inomhus i stället.
Regnet mojnade så det blev en eftermiddagslunk vilket kändes behövligt, jag kände mej stark i benen så jag fnullade på om jag skulle ta ett varv till, men det mörknar ju så fort.

Vi har nu bokat biljetter till en liten utflykt i februari, nu ska vi angripa Göteborg och deras häst tillställning, jag har aldrig varit där och det ska bli spännande nu återstår de dock en liten utmaning och det är att hitta något trevligt övernattningshak, Projekt hotellbokning ska påbörjas.
Vi som trodde vi var ute i god tid.....Jo Tjena.

Och sen var det de här med att sympatisera och puffa i rätt riktning, jag har ett par goda vänner som har bestämt sej för att gifta sej till sommaren (jag har ju inte så bra erfarenhet av det, men det är ju en annan historia) och då vill man ju vara fin och passa in i lilla bröllopskläningen och man vill inte ha utslag och annat på kroppen, man vill helt enkelt vara i topptrim.
Så jag som nu är en väldigt god människa och en person som gillar utmaningar har nu bestämt att här ska renas kroppar, vi ska rena tillsammans, inte utsidan de får dom sköta själv, men insidan.
Bröllopet blir inte förren till sommaren men vi måste testa nu innan och se om man mår bättre både psykiskt och fysiskt genom att ta fastekur.
Så ja de nya projektet blir fasta.
De ska bli mycket spännande och intressant att se hur kroppen reagera.
Projektet börjar nu.
Jag kommer nog att återkomma i ämnet under veckan....



Nyårsdags outfiten :)

Jockarp.

2 kommentarer:

  1. Vi drar oxå till Gbg :) boende fanns på hotell Backadal, Scandic.
    Kram Ziss

    SvaraRadera
  2. Fasta????!!! DET hade jag aldrig klarat!! Mitt humör hade varit satt ur spel efter en dag eller två ;). Återkom gärna med hur det fungerar för er! Kan ju kanske peppa en annan att testa nåt liknande när födsel och amning är klart :) Kram

    SvaraRadera