söndag 25 mars 2012

Braig dag....

Strandhugg ;)

Jag vaknade med tron om att jag delat säng och natten med Robbie Williams. De var inget naket om de nu är någon som skulle tro nåt sånt ;)
Nej jag drömde att vi låg i en säng jämte varandra, vi låg på magen och hade böjda ben som vi viftade så där lite lagom avslappnat med, så där som man gjorde när man var liten och låg och läste nån tidning på sängen.
Vi låg och chitchattade med varandra om allt möjligt, som vänner gör. Hehe ja det är väl märkligt hur tokigt de kan bli, jag som inte ens gilla Robbie.
Hum kanske ska ge honom en chans...

Ja och snacka sen om goda vänner. Min promenadvän kom med en gigantisk smörgådstårtebit, jag hade helt glömt bort det så när jag öppnade kylen var det en glad överraskning i mitt annars så tomma kylskåp.
Myset hade taberas på räkorna och jag fick allt de andra gotta.
Ja den starten på dagen kan man väl knappast klaga på.
Morgonpromenad på ett dimmigt berg.
Hem och in i bilen och iväg för att kolla in kusinen som hade fotbollsmatch.



Haha, vad kul det är ;)


Solen tittade fram och det blev åter ljuvligt, matchen gick bra och de märks att dom blivit lite större, nu har poletten trillat ner och faktiskt kommer dom ganska ofta rätt till bollen nu, de är kul att se utvecklingen och att det går på rätt håll.
Matchen slutade 2-1 och de var ju även det att dom gick segrande ur striden som gjorde att det var sevärt.
På vägen hem somnade myset och under tiden hon hade sovstund fick vi en inbjudan till spontan våffel ätning, vilket vi såklart tackade ja till.
På mitt program för dagen hade det först stått dejt med en liten tös från Skåne, men på något vis hade detta missförståtts så besöket uteblev, så denna spontana fika passade minsann utmärkt in i vårt schema.

Hum...


Ingen hejd på de spontana igår.
Någon i våffelsällskapet sa.
- Idag skulle vi ju varit på stranden.
Sagt och gjort, in i bilen och mot stranden for vi.
Vackert, soligt, lugnt, lek och bus bjöds det på.
De grävdes i sanden och lekplatsen testades med gungor, gungbräda, rutschkana ja  allt som fanns där provades och det var roligt.
Myset bjöd återigen på ett underbart humör, hon verkar vara tillfreds just nu, inget gnäll och ingen frustration, nej hon verkar vara supernöjd med livet :)


Se havet och sedan......

Jockarp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar