onsdag 18 april 2012

Operation....

Varning på stan ;)


Bor man i en liten stad när sjuksköterskan svara i telefon och säger på bredaste listerlänska.
- Jag är på operation just nu kan jag ringa dej sen?
Detta hände mej i går och jag höll på att skratta i hjäl när jag låg där på britsen mitt under pågående "operation"
Det allvarliga ingreppet som lät som det minst var en stor hjärt transplantation som utfördes var i själva verket bara ett födelsemärke som skulle tas bort, hihi.
Operation ja, då kan man lägga det med till saker man gjort innan man dör, faktum är att det var min första "operation".


Är läkare fega när dom först säger, det är ingen fara, men vi kan ta bort det om du vill, när jag sen säger att det kliar emellanåt så togs då besluter att avlägsna det, varpå när jag ligger där på britsen frågar sköterskan, (hon med den breda listerlänskan)
-Ska vi skicka detta?
Ja säger då läkaren.
Detta ser jag som synnerligen märkligt, först var det ofarligt och behövdes inte ens plockas bort sen hux flux skulle de skickas på analys, dubbla budskap må jag säga.
Ja ja nu är det gjort, den svåra operationen överlevdes ;)



Vi körde åter en sväng för föreningen Levande Landsbygd räkning, ja jag tar det på största allvar, resonemanget går, gör inte jag det vem gör det då?
Ansvaret ligger på mej och som med de mesta så sköter jag mina uppdrag.
Jag skulle snart bli förvånad om någon i kommunen missat att vi ska ha valborgs firande i Gammalstorp med majbål, musik och tillhörande dans. Alla är välkomna gammal som ung, homo, hetero, handikappade, hundar, barn, arbetslösa, miljonärer, invandrare, alla inomsocknes och så klart även alla utomsocknes, går det att vara tydligare?

När vi lappat färdigt drog vi till Kristianstad för ett ärende, vi mötte upp mysets mormor som bjöd på café. De var ett trevligt inslag för den i vissas ögon kallad lattemamma. Jag håller då rakt inte med, jag dricker ju fortfarande mitt kaffe svart ja ;)

Kvällen avslutades i metropolen Västra näs, sicket drag. Det var kommunbygderådet som hade årsmöte, snittar och champagne var framdukat (skojar bara)
Utan snittar men med smörgåstårta och kaffe fick vi ta del av kommunens planer och de må jag säga dom var inte dåliga. Jag gillar utmaningar och stora visioner, men de måste finnas viss rimlighet i det hela, det är jag inte riktigt säker på att jag tyckte att de fanns i detta fallet.
Jag kanske utvecklar det en dag.
Annars tycker jag att de var ett mycket givande möte trots att medelåldern förmodligen låg en bra bit över 60, men jag fick ta de som det var.
Vidare så blev jag överaskad över hur många små ideella föreningar som faktiskt finns i vår lilla kommun, de var hembyggdsföreningar, idrottsföreningar, hamnföreningar, levande landsbygds föreningar, jag det var imponerade skara.

De blev en sen afton så det blev bums i säng med lilla myset när jag väl var hemma, hon somnade på studs, de kostar på att bli barnvaktad av mormor och morfar och hundarna :)

Vem kan tacka nej till en puss av denna godingen?

Jockarp.

2 kommentarer:

  1. En fråga som dök upp (hoppas det är ok), om det varit tvärtom d v s att din fd fru hade fött er dotter och sedan lämnat dej och tagit henne med sej, hade du inte haft någon rätt till henne då?

    SvaraRadera
  2. Hej

    Det är helt okej att fråga.
    De är så här att hade det varit min ex fru som burit vårt barn och hon valt att lämna mej på de sätt hon nu gjorde, då hade jag inte haft någon laglig rätt till i mina ögon sett vår gemensamma dotter.

    Detta pga att vi valde att göra inseminationen i Danmark, hade vi valt att göra de i Sverige så hade vi skrivit på ett formulär om samtycke till inseminationen och båda hade blivit juridiskt bundna till barnet dagen då det föddes.
    Nu återigen pga att den utfördes i Danmark så hade vi varit tvungna att göra en närstående adoption och de kan bara göras när barnet är fött.

    Dom som följt mej på bloggen genom detta vet att jag försöker att ändra på detta, att det ska vara samma regler för alla som får barn, att dom barn som föds in i äktenskapet ska få dom två till föräldrar, alltså ingen skillnad på om man är hetero eller homo, eller om insimenationen utförs i Sverige eller utomlands.

    Hoppas du förstår detta virrevarr.

    Vänligen Leonora

    SvaraRadera