onsdag 11 april 2012

saknad....



Full fart under galoscherna och jag gillar det.
Jag har en hat kärlek till saker, saneringen av borgen är ju i full gång och jag har bestämt mej för att göra mej av med saker som inte används eller kommer att användas, de skulle nu vara bra med snacket.
-Det kan vara bra att ha.
Nej Leonora det kan inte vara bra att ha, du har inte använt sakerna på fem, tio år så vad får dej att tro att du en vacker dag skulle göra det?
Nej just det.
Jag har helt klart en förnuftig sida och sen har jag ju självklart snålfia sidan också. Jag gillar dom båda, (men inte alltid)
Iallafall drog vi igång, jag hivade ut datorer, kläder, möbler, böcker, gamla växter, örngott, ja allt mellan himmel och jord flög ut i en raslig fart.
Underbart men samtidigt helt vansinnigt.
Saker som fungerade flög ut rätt i containern, det är inte okej egentligen.

Men samma sak som med ex fruns saker, det kändes mycket lättare när valet var gjort, när det gamla lämnade palatset.
De finns nu plats för nya fina och friska fläktar i mitt liv, själva den biten gillar jag skarpt.

Myset var gullig nog och var behjälplig, hon flög runt med massa saker i sin nya fina favviskundvagn.
Ett öde värre än döden utspelade sej när hon inte orkade över de stora trösklarna som palatset interiör bjuder på, men skam den som ger ser...Hihi tillslut kastades kundvagnen över i ren ilska, mamma upp i dagen, ja skillnaden är ju hårfin, bok eller kundvagn har ju inte så stor betydelse :)
Jag flinade iallafall över lilla fröken Vilhelmssons kreativitet.
Vidare bevis på att kreativiteten är stor är ju när man hittar Agatha Cristies, den flygande döden i diskmaskinen, utan barn hade man aldrig fått uppleva det, de är jag nästan säker på.



Hovslagaren kom en sväng för att göra de bägge fyrbenta damerna lite vårfina om fötterna, myset hängde klart med till stallet och morotsgnagning stod på menyn. Hon tyckte det var lite otäckt när hästen försökte busa med hennes mamma, men som vanligt sa jag till henne att det inte var någon fara.
Och som vanligt trodde hon mej inte.

På kvällen var det dags för sammandrabbning men några från styrelsen från föreningen Levande Landsbyggd.
Vi skulle till att skriva brev till kommunen om vår förening och vad som var tänkt att göras från kommunens sida för oss här lite "outsiders" invånare.
Först tänkte vi gå på knockout direkt men efter noggrant, vuxet och demokratiskt övervägande togs beslut att vi skulle "känna" lite på våra kommunpolitiker innan de tunga gardet sattes in.
Efter tre timmars idé sprutande så var brevet klart för avfärd. Vi hade klart slira in på lite olika sidospår på vägen, de blir ju lätt så.
Men återigen kände jag en glädje men föreningen, vi vill inte vara gnällspikar, nej vi vill komma med konkreta raka frågor som förhoppningsvis ska leda till att vår byggd blir en ännu förnämligare plats att leva och bo på.
Vi skrev med glädje och vi gjorde det bra.

Mollie hade under tiden varit med mormor och morfar, dom hade gått på berget med hundarna, ätit korv och glass, sovit en timme, ja även dom hade minsann jobbat på bra tycker jag ;)
När vi kom hem och satte oss i soffan så nära varandra som det bara går, så kände jag att jag hade saknat henne, mitt lilla underbara mys.
De kändes faktiskt som om det var en ömsesidig känsla. Jag kände mej saknad av myset och saknaden kan faktiskt vara en härlig känsla.



Jockarp.

3 kommentarer:

  1. Thank you a bunch for sharing this with all people you actually
    understand what you are speaking approximately!
    Bookmarked. Please also discuss with my website =).

    We can have a hyperlink trade contract among us

    My website :: gojibär näringsinnehåll

    SvaraRadera
  2. Now One really need lots of time to understand any person
    guides. Hope One could do it is.

    My weblog ... http://www.aloeveraportalen.se/aloevera

    SvaraRadera
  3. Always remember to never had a too busy schedule the 1st week, for quite some time most likely are very
    tired and requires extra rest to use on the symptoms occurring.


    Stop by my webpage ... ädla gojibär

    SvaraRadera