måndag 14 maj 2012

Berusning...

Vi har fin utsikt från fönstert vi ;)


En reflektion över festligheterna från i lördags gjordes i solstolen när myset vilade middag.
De som slog mej efter tankarna på hur trevligt det var de var just det där med berusningsdryckerna.
De kom fram en tjej till mej efter intaget av ett par glas vin.
Hon säger rättfram och ärligt.
 -Hej jag läser din blogg, jag ville bara säga det men jag vågade inte innan, men nu efter just ett par glas så gick det bättre ;)
Vidare pratar vi om allt mellan himmel och jord och vid ett par tillfällen säger hon, nej men gud vad pinsamt att jag berättar detta för dej, du är ju nykter.
Hum ja detta är något som händer allt oftare i mitt nu mera nyktra liv.
Jag tycker att det helt klart är upp till var och en att dricka och jag bryr mej faktiskt inte om vilket.
Men varför är det så svårt att prata med andra eller knyta den första bekantskapen utan just några promille innan för västen?

Men att människor tycker att det är jobbigt att prata med mej för att jag är klar i knoppen, ja det gör mej faktiskt lite störd.
På någon fest jag var på nykter var det till och med någon som sa att det var jobbigt att jag var med, just på grund av min nykterhet.

Nyfikna ;)

Jag själv då?
Jo så klart funderade jag över hur jag själv har varit och hur jag har blivit.
Jag var för bara några år sen exakt likadan som nu dessa människor som kommer fram till mej på fyllan, jag behövde ha ett par pilsner innanför rocken innan jag kunde släppa loss till en diskussion.

Återigen självinsikt....
Jag behöver det inte längre, så öppen som jag var efter några öl för några år sedan det är jag utan just dom där ölen idag. Och jag gillar det. Jätte mycket till och med.
Är man skruvad om man säger.
-Jag älskar den människa jag blivit, tack ex frun för den styrkan jag idag besitter.


Måttligt road.


Efter reflektionen så lastades myset, vagnen och bärselen, upp till vänner i grannbyn, in med ytterligare en vagn, en unge med tillhörande mamma.
Siktet inställt på holjemarknad, trevligt. Vi strosade runt bland karuseller och marknadsstånd, vi köpte lite popcorn till dom små och Mollie fick en liten ballong av sin väldigt snälla mamma.
Vi körde sen hemåt, ett stopp hos vännen upp med ungarna på ryggen och sen bar det ut på berget, tempot var grymt mycket högre än efter den sakta maken man haft på marknadsplatsen.
Trots de höga tempot hann vi se en liten rävunge som sprang över vägen, hästar och en hel hög med får och lamm, Mollie blev helvild av synen på dom små ullbeklädda djuren, hon bräkte den resterande vägen hem.
Kaffe och lite rutschkana, sen tackade vi för en trevlig eftermiddag och begav oss hem till borgen.
Middag och sen blev det gräsklippning, ja de blev sent innan vi stängde dörren bakom oss och gick in.



Vad säger fåren?


Ja de duggar tätt med braiga dagar nu....

Jockarp

2 kommentarer:

  1. Ärligt talat så håller jag med dig, hoppas vi ses igen utan vin :-) /din nya vän :-)

    SvaraRadera
  2. Hej där.
    Hoppas du inte var allt för sleten dagen efter ;)
    De var trevligt, men jag ser också fram mot ett nyktert samtal.

    Vänligen Leonora

    SvaraRadera