söndag 13 maj 2012

Min älskade lilla dotter.



Min lilla ljuvliga dotter börjar nu bli stor, häromdagen vinkade hon glatt till mej och sa oä sen sprang hon så fort benen förmådde att ta henne fram.
Grusen yrde runt henne och håret stod som en tuppkam på huvudet, full fart upp mot mormor och morfars hus, hon vände sej en gång och vinkade sen flög hon iväg igen.
Jag ringde mormor och sa att ett mys var på väg upp i full fart. Hon hade stannat till lite när hon inte sett varken mej eller mormor, men så ropade mormor på myset och då blev det åter fart på små barnfötter.
Hon var så stolt och mallig när hon klev innanför deras grind och kunde omfamna sina favorit killar, de små kamphundarna i sin tur överöste sin lilla bästis med slick i ansiktet, myset bara skrattar av deras blöta tungor.
Det är mysigt på ett sätt, men redan nu känns det och märks det att det är en egen liten vilja i den lilla tösen, att hon är en person en egen individ med egna behov.
Som alla säger.
-Dom växer så fort.
Ja vare sej man vill det eller ej.

Min älskade lilla dotter börjar nu bli stor, jag får väl helt enkelt försöka hänga med, även om det ibland är svårt.



I går var de åter dags för festligheter, myset och jag tog en sväng in till grönaskylten. Jag vet inte vad det är men varje gång jag är där inne känner jag mej som en alkoholist, jag känner mej som en bov, som andra klassens medborgare.
Jag känner mej inte hemma där helt enkelt.
Som väl är så är det oftast någon trevlig expedit som jag haffar innan jag ens kommit till första hyllan och så även i går.
- Hej jag skulle vilja ha en fin flarra rödtjut.
Inga problem sa den rara tjejen, vad vill du har, vad får det kosta?
Hum, ja det är ju just de som är problemet, jag kan absolut ingenting om vin och jag har inget intresse av att lära mej heller.
Som den nykterist jag är så sa jag, vad kostar en flaska? hon började, 60, 70, 80, 90, 100. Hihi okej jag fattar.
Vad rekommenderar du då?
Den här sa hon, bra då tar jag den, smidigt som tusan.
Så ja en flarra rödtjut till värdparet blev det.

Jag blev bjuden på förfest vilket jag blev glad över, men som ansvarsfull mamma tackade jag nej till förfesten, jag vill vara med Mollie mesta möjliga mån, men fest är ju alltid kul och kul det blev det.
Det var en teckningsfest, över 100 betalande gäster, buffè med massa god mat, kaffe och kaka på det.
Liveband som spelade.
Jag är nu helt övertygad om att ju mer människor dricker desto sämre hörsel får dom, de spelades jättehögt, men det kändes som om det bara var den nyktra pensionären Vilhelmsson som tyckte det.

Jag stötte på bloggläsare, arbetskamrater till min ex fru, gamla vänner, nya vänner, mammor, pappor. Ja det var en härlig blandning, de goda samtalen avlöste varandra, allt från, sexualitet, partnerbyten, förskolor, ridskolor, dieter, magsäcksoperationen, ja herregud när jag tänker på det så är det helt sjukt vad många och vad olika samtal som förs på en och samma kväll.
Jag erbjöd mig att hjälpa till i en nödsituation, toapappret tog slut, nykter och ordningssam styrde jag hem till Jockarp och hämtade ett par packar papper, så att festen kunde fortsätta smärtfritt, sån är jag ;)
Andra gången jag styrde hemåt var vid midnatt, jag tycker faktiskt att det kan räcka med festligheter och min hals och röst tyckte helt klart de samma. Jag hade en superporrig Whiskeyröst med mej hem efter kvällens övningar.
Sammanfattningsvis en toppen trevlig kväll, men god mat, hög musik, roligt folk och en hel hög med olika samtal, med olika människor.
Jag gillar fest helt enkelt ;)


Jockarp.

2 kommentarer:

  1. Var det JJ - band som spelade? :)
    //Sara

    SvaraRadera
  2. Hej Sara!

    Ja det stämmer alldeles korrekt det, de var JJ som lirade.
    Trevligt och högt ;)

    Vänligen Leonora

    SvaraRadera