söndag 10 juni 2012

Herr Jante och fröken Neggo.

  1. Du skall inte tro att du är något.
  2. Du skall inte tro att du är lika god som vi.
  3. Du skall inte tro att du är klokare än vi.
  4. Du skall inte inbilla dig att du är bättre än vi.
  5. Du skall inte tro att du vet mer än vi.
  6. Du skall inte tro att du är förmer än vi.
  7. Du skall inte tro att du duger till något.
  8. Du skall inte skratta åt oss.
  9. Du skall inte tro att någon bryr sig om dig.
  10. Du skall inte tro att du kan lära oss något.
Smidigt att köra ute...not




Jante slägg dej i väggen.
För dom schyssta dagarna fortsätter att ramla över mej och mitt lilla mys.
Jag gillar verkligen den vändning som hänt de sista månaderna i mitt liv, ett lugn har lagt sej och jag känner ingen panik över att jag ska möta någon ny vacker dam att dela livet med, jag är ganska tillfreds med hur de ser ut just nu, utan just denna vackra damen ;)
Tids nog så står hon här och knackar på dörren, jag har en övertygelse om det.

Jag mår mycket bra av allt som hände runt omkring mej,  jag känner att i vissa lägen ska jag ha tålamod och bara vänta, då plötsligt kommer en uppenbarelse. (Hallelujah)
Jag mår bra av att veta att jag i vissa lägen kan påverka saker om jag vill, det är ändå för den sakens skull ingen panik, var sak har sin tid, jag börjar koppla det nu.
Jag har en bok som på usb minnet ligger så gott som redo att lämnas iväg, men återigen, ingen panik, vänta, begrunda och behåll lugnet, ja då kommer bästa läget till mej. Gaaa jag gillar det.
Jag har mognat.

Nya Cesar Millan?


Vi har en film som vi fått pengar till att jobba vidare med, vilket jag tycker är mycket intressant och spännande såklart, det är jag och Noomi Rapace, hihi.
Jag har fått bra kontakt med RFSL, som jag inte har en aning om vad det kommer att leda till, jag är lugn och jag väntar, tids nog kommer det till mej, Wow positiv som få.....

Jag har varit på möte på bruket och lagt fram mitt förslag till min framtida anställning, inget resultat än, jag är lugn och avvaktar.

Jag väntar på kommunens nästa drag vad det gäller barnomsorgen för myset, inget resultat än, jag väntar och är lugn.


Ja jag älskar alla dessa olika bollar som snurrar och som på olika håll skjuts iväg, ingen vet vad de landar. Spänningen är olidlig.
Just nu i skrivande stund reflekterar jag över hur händelsefattigt mitt liv faktiskt var när jag hade en sambo och inga barn, jag och min ex fru vi gjorde massa saker ihop, men nu när jag ser tillbaka så var det få utmaningar i mitt liv just under den tiden.
Efter "komma ut" tiden var det lugnt tills dess att tankarna på barn börjades omvandlas i praktiken.
Shit vad trist.

Jag nu har jag varit positiv så de nästan är äckligt och visst finns fröken neggo här ibland och visst sitter äckel Jante på min axel ibland och försöker trycka ner mej, men inte så ofta längre.
Och när hon, när fröken neggo kommer och gungar min värld så kan jag nu oftast stoppa innan farten blir för hög.
Och herr Jante ger jag nu en knuff så han trillar ner från min axel.

Så klart att jag i bland tvivlar över min förmåga, inte förmågan över att vara en toppen bra mamma, för där finns inga som helst tvivel, jag är den bästa för myset, that`s it.
Men ibland tvivlar jag på min förmåga att faktiskt nå ända fram, i dessa ovannämnda saker och projekt.
Men behåll då lugnet fröken Vilhelmsson, tids nog när mognaden skett kommer det och det kommer bli kanon.
Herr Jante och fröken neggo kommer då för alltid vara utraderade ur mitt schyssta,positiva och braiga liv.

Staketsättningsdags.


Halvbra är för mej just nu helfel.

Jockarp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar