tisdag 17 juli 2012

Glad påsk...

Här var det tomt...


En helt orörd dag skulle fyllas med trevligheter, det ekade tomt i min kalender, konstigt och ovanligt.
Efter frukost tog vi därför vagnen och rullade upp till min bror, vi hoppade genast in i gungan och gungade lite.
Flera roligheter med att hoppa med kusinerna på deras studsmatta, det är hiskiligt rolig.
Jag och bror tog en sväng med hundarna på berget utan myset och det var märkligt att promenera utan denna lilla filur, lätt var det med, jag svävade åter fram upp för alla backarna, herregud vad lätt det är utan 12 kilo mys.

Kaffe på altanen i ett riktigt aprilväder följde sen, ömsom sol ömsom regn, härliga sommar.
Hem och lite middag, myset somnade och jag skickade (hot) mail  till klubben i Varberg som anordnade loppet.
Våra tider har fortfarande inte kommit, det känns nästan kriminellt att låta oss springa och sen inte kunna visa resultatet. Dödstraff på det?  Hihi.

Lite vila..


Min löparvän kom och vi tog en ny runda på berget, faktiskt tog vi vagnarna för en gång skull. Om det valet var de bästa det vet jag inte riktigt.
Det har tydligen kommit rejäla störtskurar och i vår mördabacke så var det inget undantag, vattnet hade forsat fram så nu återstod det nästan bara sten.
Utmaningsdags alltså, vagnarna högg fatt i stenarna och tvärstopp blev resultatet,  vi slet som djur och småflinade lite åt det hela, det måste sett vansinnigt kul ut.
Positiviteten bubblade ur min vän när hon sa.
- Ja det är ju lite andra muskler man använder.
Hum jag tyckte nog att det kändes som att alla muskler mer eller mindre användes.

Vi diskuterade upplägget lite på vår träning och det slutande med att jag tog en sväng på 8,5 kilometer, hejdå vilodag.
Idag ska jag minsann inte göra något annat än att ligga på soffan ;)
Lycka till, till mej.

Myset har snöat in på att pussla, hon har tre olika pussel igång vilket jag kan känna att det är lite överkurs, men hon ger sej inte, alla bitarna ska blandas och sen ska man klura ut vilken bit som ska var till vilket pussel.

Pussel pussel och pussel :)

Och godnattsagan skulle läsas med ett halvt påskägg på huvudet, inget konstigt med det, inte var det heller konstigt att det tillslut var jag som satt där med ägget på huvudet.
Konstigt är det dock att man inte tycker att det är konstigt, att det bara är så och det är helt okej.
Min älskade lilla dotter gör mitt liv väldigt annorlunda och så klart helt underbart :)


Jockarp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar