lördag 21 juli 2012

Lopp tre mm....



Ja ju fler av våra lokala sommarprogram jag lyssnat på ju mer slås jag av att alla verkar ha så intressanta, roliga och spännande liv.
Jag tänkte lite längre när dessa tankar slog mej.
Givetvis är det ju så att dom människor som lyssnade på mitt sommarprat tycker att mitt liv varit händelserikt, intressant och spännande. Så är det ju, man tror alltid att andra har de roligare, spännande och bättre.
Så är det inte.

Mitt liv är faktiskt just nu roligt, intressant och spännande.
I går var vi på teater på skottsbergska gården, de gavs Karlsson på taket.
En mycket trevlig tillställning som är återkommande år efter år.
Karlsson är väl inte min favorit precis, jag gillar nog mest Emil ja.
Mollie blev lite rädd för spöket som var med i en av scenerna och började gråta, annars satt hon stilla mestadels och var helt förstummad över musiken och alla andra små barn som var på plats.
Det blev sen en gemensam måltid med hela familjen på restaurangen mitt över gatan- Köpmannagården.
För min och mysets del blev det pasta, de passade sej inte med något tyngre inför det stundande loppet.

Ja för det var nu åter dags att fila lite på formen och mäta sej  med andra människor med samma intresse. Baltic midnight race gick av stapeln igår. Ett kvällslopp som går i samband med östersjöfestivalen.
Jag åkte hem efter teatern och nattade mitt lilla mys, hon somnade bums. Mormor kom och skulle vara vakt om något skulle hända och det hände, lilla fröken Vilhelmsson vaknade när jag stängt dörren om mej och var sedan vaken tills jag kom hem igen. Och då var klockan runt midnatt.

Loppet gick i full fart, det är en vansinnigt tempohöjning på min kompanjon så fort det stundar ett löplopp. Och hon är grym på 5 kilometer.
Jag gick i mål med hennes ryggtavla framför mej, inte roligt alls, men jag var inte bättre helt enkelt.
Glädjande var dock att tiden förbättrades och det är ju det vi sträva efter, att bli bättre helt enkelt.
Vi förbättrades med nästan en minut och det kan man väl knappast klaga på.
En minut på två veckor och där emellan ett lopp på milen där tiden tillslut stoppade på 52,22 för mej och 55.36 för min kompanjon, inte illa, inte illa alls.
Jag är lite osäker på tiden för loppet i går, men jag tror att de stoppade vid 23,50 för mej och för den för dagen något bättre och starkare kompanjonen stoppade klockan på 23,40, jag får kolla upp det lite närmre. Exakt tid vill vi ha.
Vi vann priser med, jag fick en ryggsäck och även ett tennis kit fick vi med oss hem i bilen, det går bra nu :)
Sjukt nöjda var vi i allfall med gårdagens resultat och nu väntar en tid med träning, semester, resor, träning.
Vi har inga lopp i sikte på ett tag utan nu är det full fokus på att bygga upp kropparna och konditionen.



Jockap.

3 kommentarer:

  1. Hej.. Har precis börjat titta i din blogg , blev nyfiken på dig när jag såg dig i sbg, du är en av dom vackraste kvinnor jag har sett o när man sen börjar läsa här förstår man ganska snabbt att insidan är precis lika vacker.. Du skriver otroligt bra och det roar mig att du kan snöa in i konstiga tankebanor , jag är precis likadan själv :) det var allt jag ville ha sagt ! Ta hand om dig och din fina dotter // Tösen

    SvaraRadera
  2. Hej Tösen.

    Vad trevliga det var det du vill ha sagt :)
    Betydligt roligare än att få ord som psykopat skrivan här i bloggen.
    Jag tackar och slickar i mej av din vänlighet.

    Ta hand om dej du med.

    Vänligen Leonora

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack det ska ja göra , vi syns säkert på berget nån gång :) jo psyk fall finns det gott om överallt tyvärr! Ha en härlig dag i solen kramar tösen

      Radera