lördag 18 augusti 2012

Mailbomba mej gärna..

Booom :)


Efter fortsatta dispyter med den sk journalisten i frågan om det var klokt av QX att publicera filmen som visar att prideparadtåget attackeras av vattengevär, så börjar jag surna till.
Är det meningen att vi ska behöva gå igenom de som hände i Ådalen-31?
Nu handlade det inte om strejk/strejkbrytare och dödliga vapen.
Men att attacker sker på fredliga personer som medverkande i tåget är inte bra.
Denna gången var det vatten, nog så illa i mina ögon med tanke på att det är barn inblandade i detta.
I min värld borde det var så enkelt för den sk journalisten att sätta sej in i situationen som hände, en liten fundering bara på om det varit hon själv som gick där nere med sitt barn och sin familj.
Om hon då fått vatten kastat och sprutat på sej och sitt barn, hur hade tankarna då gått?


Hon frågade mej lite spydigt om vad jag trodde budskapet var från vattenkastarna?
Det ser jag som helt orelavant i just den frågan, de relevanta i detta var att QX som är Sveriges ledande gaysajt väljer att lägga ut det på sin sida.
Hur har man bara mage till det?
Att låta människor som förstör få publicitet.

Med tanke på all politik som diskuterats den sista tiden på min blogg och kanske främst då om SD och deras politiskafilosofi, så kan jag inte låta bli att fundera lite i olika banor och leka lite tankelekar. (Jag gillar tankelekar)
Tänk om det vore färgade människor som gick i tåget och ofärgade gjort detta som nu skedde, vad hade hänt?
Vad hade hänt om det vore Sverigedemokrater som gått i ett tåg och blivit attackerade av vatten?
Hur hade det känts för Mona Sahlin som gjort så mycket vad det gäller HBT-frågorna, om hon fått vatten på sej, eller andra politiska och icke politiska grupper som visar sin ståndpunkt i detta med att närvara i tåget och QX valt att lägga ut det på sin sida.

Trots att detta dåd nu bevisligen var gjort av andra flator så ser jag på det som hets mot folkgrupp, dessa labila flator klarade helt enkelt inte av att se lyckliga regnbågsfamiljer, utan var tvungna att förstöra.
Ska vi låta detta fortsätta?

Det tycker inte jag. Det tycker heller inte RFSL ordförande vilken jag lät ta del av händelsen, hon tycker att detta ska tas upp med QX.
Vidare tror jag inte någon normalt funtad människa i övriga landet heller tycker att detta var ett okej beteende, varken från vattenkastarna eller då från Journalisten som visade en stolthet över sitt reportage.
I mina ögon finns här två problem, det ena är de omogna flatorna som utförde dådet och sen har vi journalisten som omdömeslöst tog med detta och la ut filmen.
Jag känner att båda kan besegras.

För möjliga framtida rättsliga återgärder på det inträffade ber jag därför alla som har bilder eller filmer eller förövrigt vet något om detta att maila mej på Leonoravilhelmsson@hotmail.com  
Jag har behövt smälta det inträffade och ju mer jag tänkt på det så ser jag en fara med det inträffade och som sagt, detta är inte okej.
Jag kommer inte att låta de inträffade passera obemärkt förbi.

Nästa gång är det kanske ditt barn som blir attackerat. Hur ställer du dej till det?

Nya upplevelse väntar :)


Jockarp.

2 kommentarer:

  1. Jag förvånas över detta. Hade Robin, jag och Seamus gått i tåget och folk kastat vatten på oss hade jag också tagit illa upp. Man tror någonstans att det utanförskap vi flator delar borde liksom...göra att vi respekterar varandra på ett sätt man kanske inte gör med gemene man. Vi möter allihop ett samhälle fixerat av heteronormativitet, och jag har någonstans alltid inbillat mig att vi har en förståelse, delar något. Naivt måhända, men folk som delar utanförskap brukar generellt hålla ihop, om än på lösa grunder. Jag blir lite besviken över att man vänder sig mot de sina.

    SvaraRadera
  2. Tycker du skriver många kloka ord här! Stå på dig och hoppas du får mycket mail men det tror jag med tanke på hur många som måste ha sett detta. Vi tittade på filmen ett par gånger och det är patetiskt att se. Vi litar på RFSLs ordförande. Hoppas du har det bra!

    SvaraRadera