tisdag 11 september 2012

Glader det är jag de....



Tänk vad saker kan vända helt om.
Från att för några månader sen vara så frustrerad över att ingen tycktes lyssna på mej och mina problem om arbete och barnomsorgen, till de som skedde igår, ja det gör mej överväldigad.
Jag var på ett inskolnings samtal på förskolan Skalbaggen i stan.
Det finns absolut ingenting som verkade vara omöjligt för denna förskola, de fanns givetvis en mängd olika frågor från både personalen och mej som vi inte lyckades reda ut eftersom det ligger på någon annans bord, men personalen var införstådda med de olika situationer som kanske kommer att ske under Mollies förskoletid.
Dom som jag såg det som en utmaning och det gillars starkt.

En mycket trevlig kvinna tog hand om mej och ska även ska ta hand om Mollies inskolning som snart börja.
Hon berättade om hur förskolan fungerade i stora drag och det fanns vissa guldkorn som jag såg som mycket positiva och sunda. Bland annat så firas barnens födelsedagar men frukt som förskolan ombesörjer, alltså blir det inget vansinnigt överflöde av glass, kakor och andra sötsaker som man så ofta hört inträffar då föräldrarna ska stå för kalasandet.
Även traditionella dagar som ibland firas hysteriskt tonas ner, alltså inget hysteriskt firande, bara lite "Lagom" firande av jul, midsommar, påsk osv.... Jag supergilla dessa sunda tankar.
Det är små barngrupper, 13 barn inskrivna just nu. Fatta vilket flyt jag haft :)
Närheten till skogen gör att det är utomhus aktiviteter dagligen.
Små rum med olika kreativa saker som såg ut att kunna passa fröken Vilhelmsson som handen i hansken.
Ja jag var mycket glad och tillfreds när jag efter nästan två timmars besök lämnade förskolan.



Jag var inne på närradion och fick min skiva i handen.
Så nu gott folk, ni som inte kunnat höra och vill höra mitt sommarprogram kan nu få det på skiva.
Hör av er så löser vi det.
Det är ju gjort för att höras :)
Och jag är faktiskt ganska stolt (Jante stick) det var livesändning och stakningarna var få.


Kvällen ballade ur fullständigt då Mollies kusin kom, de var inomhusfotboll, och lerkletning som stod på repertoaren för kvällen. Hunden sket ner sej så den fick badas, ja det rådde ett smärre kaos ett tag i borgen.
Ett betydligt lugnare och trevligare inslag var att jag fick en länk tillskickad och en förfrågning om jag kunde feedbacka vad jag tyckte, så klar jag kunde.
Jag lämpar mej nämligen perfekt för sånna uppdrag för jag kan omöjligt ljuga.
Japp och länken då, jo det var en mycket vacker sångröst som fyllde palatset, Mollie klappade händerna och började dansa, ett bra betyg.
Kusinen svängde sej med ord som, ohh vad fint hon sjunger, fina låtar, de låter vackert. Och inte kunde jag göra annat än att håller med.
Nu är jag inte säker på att jag får marknadsföra henne här på min blogg, men kanske en dag att även mina bloggläsare får ta del av de vi fick göra igår. Vem vet.

Moderatlera för dagen :)

Jo för tusan, jag höll på att glömma.... Jag fick en tröja på posten och ni som nu inte ser eller förstår tröjan som jag har på mej när jag modellar här ska jag ger en ledtråd.
Ett ord behövs nog bara.
Om inte poletten trillar ner när jag skriver Lidingö, be mej då utveckla ;)





Jockarp.

10 kommentarer:

  1. Hej, jag har följt din blogg ett bra tag och skulle gärna lyssna på ditt sommarprat också...
    /Linda (pirre1@hotmail.com)

    SvaraRadera
  2. Hejsan!
    Jag skulle väldigt gärna vilja kunna höra ditt sommarprat! Hade varit ytterst trevligt av dig om du kunde bränna över det på en skiva åt mig, så kan jag stå för frakt, skiva och eventuella andra kostnader :)

    SvaraRadera
  3. Vill också gärna höra ditt sommarprat, följer bloggen dagligen :)
    Kram Emma

    SvaraRadera
  4. Jag skulle också vilja höra ditt sommarprat :) / lotta.leino@gmail.com

    SvaraRadera
  5. Hej jag vill gärna lyssna på ditt radio program och står givetvis för ev. Kostnader Med vänlig hälsning, anna Jönsson

    SvaraRadera
  6. Hej!
    Jag vill väldans gärna höra ditt sommarprat! Följer din blogg dagligen och har lämnat någon liten kommentar någon gång! Som de andra ovan säger så betalar jag givetvis för kostnader. Bästa hälsningar, Karin i Malmö

    Om det går för sig så kan du väl maila mig så löser vi det praktiska?

    SvaraRadera
  7. moderatlera. pft. varför inte röd lera, så att alla får vara med och leka?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Clara, du hade gärna fått vara med och leka sånna är vi :)

      Radera
  8. jag är tyvärr besatt av lera. älskar lera. gärna lera typ i neonfärger. mm. tycker dessutom om att man smakar salt på fingrarna sen så jag bör inte leka med lera med barn. ingen bra förebild liksom.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Eh dom överlever nog, btw så har jag röd lera om du hellre vill ha de :)

      Radera