lördag 8 september 2012

Kvinnfolk och radio repris.

Triss i Vilhelmsson och några våfflor :)


Nja jag har haft lite sömnproblem några nätter nu.
Det är en kvinna som funnits med i mina tankar ett tag och gäckat  mej.
Den senaste resan jag gjorde befann hon sej i mitt huvud ganska ofta. (Och nej det handlar inte om ex frun.)
Jag har ett stort behov av att analysera och har ju även gjort de i detta fallet, men jag har problem.

Detta är en kvinna jag mött ett fåtal gånger i livet, en väldigt vacker kvinna. Jag vet hennes namn.
Men det är nog egentligen det enda jag vet om henne, om det nu är det som gör mej sömnlös, nyfikenheten på henne eller vad det är, det vet jag inte.
Men jag antar att det är bra, ja dock inte att jag inte sover, men själva tankarna, Gaaa ja jag vet inte, jag är en aning frustrerad över vad jag ska göra åt detta lilla dilemma, eller är det ett dilemma? Vad är problemet? Är det ett problem?
Ahh hej snurrboll ;)

De slutade i björnbärsbusken....Aj aj aj.

Mer som jag funderade över på min senaste resa var.
Ja jag funderade faktiskt ett antal minuter på ett fenomen som jag ser som väldigt märkligt, ja det är ett fenomen helt enkelt.
De är på det här lilla viset.
Att varje gång jag kommer in på ett hotellrum så går jag fram till sängen och tar min plats.
De märkliga i detta är nu att om jag kommer in och sängen står till höger innanför dörren så tar jag platsen närmast dörren, om sängen i stället står till vänster om dörren så tar jag allt som oftast platsen längst bort från dörren.
Vad är det nu som gör att jag gör dessa val?
Ja det grunnade jag på ett bra tag och nån lösning i frågan kom jag inte fram till.
Så ni smarta bloggläsare, hur gör ni på era hotellvistelser och vad för val gör ni när ni kommer innanför dörren?

Hej hösten...


Ja och så var det då repris på mitt sommarprogram och de hände nog något med själva tekniken halvvägs in i programmet, det släpade liksom.
Jag får be radiokillarna kolla på de tills det blir dags att lägga ut de på webben, jag lät inte riktigt jag om man säger så.
Men de som slog mej när jag lyssnade var att det kändes så vansinnigt längesen, eller till och med som att det inte var mej allt detta hade hänt.
Det är både bra och dåligt, bra att jag går vidare men dåligt att man kanske tappar en bit av den ödmjukhet man fått.
Bra och dåligt att jag inte kan få fram och känna känslan av hur jag mådde då när jag var på botten av hålet. Hua...
Men som min kloka psykolog sa.
-Varför plåga dej med dom hemska tankarna och dom känslorna. Hmm, ja hon har klart rätt.

Skam den som ger sej. Blindhund sökes.
Idag väntar festligheter med föreningen LevandeLandsbygd. Ni som inte anmält er och vill komma.....Gör det, det kommer bli kanon, bra band och en grym korvgrillare fram på nattakvisten utlovas :)
Välkomna till gamlegård och Jockarp, paradiset på den här planeten :)
Så nu är det dags att åka iväg och förbereda....Godmorgon alla.

Jockarp.

4 kommentarer:

  1. Hej hej!

    Om kvinnan är så vacker och är lesbisk, vad är problemet?
    Bjud ut henne för tusan, du har varit ensam länge nog och gått egenom så mycket elände.
    En fin person som du ska delas :-)

    Fina bilder. Mollie har blivit sååå stor, sötis.
    Lycka till med allt.

    Kram från Kerstin J

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Kerstin.

      Tack för tipset ;)och tack för orden om mitt mys vad glad jag blir.

      Vänligen Leonora

      Radera
  2. Hej
    Jag hörde ditt program igår kväll och jag grät flera gånger.
    Jag grät över allt det hemska, jag grät över din exfru, stackars människa.
    Mest grät jag över de fina ord om stolthet över dina föräldrar och slutet som du berättade så ljust om.
    De fina musikvalet och framför allt då sista melodin som tillägnades dottern, tårarna bara rann.

    Mycket väl genomfört Leonora, du är en förebild och en enormt stark människa. Var stolt.

    Jag skulle hemskt gärna vilja få programet på en skiva om det är möjligt.

    Med hälsning Sanne :-)

    SvaraRadera
  3. Hej Sanne.

    Att beröra människor till tårar är starkt, tack för att du delar med dej av din upplevelse och berättar vad du tyckte om programet, de betyder mycket för mej.

    Jag ska se vad jag kan göra åt din önskan om skivan, håll utkik här på bloggen så löser vi det säkert :)

    Vänligen Leonora

    SvaraRadera