måndag 17 september 2012

Lättfotad? Jajamensan :)



Möjligt att jag ses som elak när berättar att jag väckte Mollie klockan åtta en söndagsmorgon helt utan anledning, men jag tyckte att det var trist att var uppe själv.
Hon var lite seg först men sen hämtade hon in rejält.
En tur på berget som slutade tuggandes i en björnbärsbuske, underbart.
Mat och middagsluren sen bar det iväg på vikingamarknad med storebror Vilhelmsson med familj.
Ett vikingaspel höll på att sluta med att kusinerna bytte till sej en slav och betalningen skulle så ske med mitt mys. Hoppla hoppla, inte okej det inte, jag har ju precis betalat dyra Danska pengar och fått henne :)
Vi lyckades tillslut få med henne utan några tokiga vikingars beslagtagning.

Nej tack till ligg...


De stod på en skylt att man kunde få ligga med en gycklade om man betalade 30 kronor, jag övervägde det noga ;) Nej skämt och sidor, men det slog mej hur mycket som hände där som inte var barnvänligt, mycket som anspelade på sex, vikingar var nog riktiga odjur, slogs, drack sprit och förlustade sej med kvinnfolk.
Jag kom även fram till att jag var ganska nöjd över att inte mitt liv levdes under den tiden.

Bror min tog min bil och myset och körde hem, jag tog på mej löparskorna och sprang hem.
De var segt i början men när jag närmade mej mina ägor var jag grymt lättfotad.
Jag närmade mej min backträningsbacke och så lätt som jag var så blev suget för stort, jag var bara tvungen att springa upp. Bara för att jag kunde liksom :)
Visst jag var väl inte super kaxig där i branten, mjölksyran var nog nära (Vad vet jag) men det var hur skönt som helst när jag vände och bara rulla nerför, ner till byn, till min familj och till mítt lilla gungande mys.

Hoppla :)


Jag fick ett mail från ytterligare en tjej som vill ha mitt radioprogram och med orden som.
-Du inspirerar i ditt föräldraskap.
Så klart var jag tvungen att skicka tillbaka ett mail och berättar hur glad jag blev över orden.
Jag la även till att det möjligen behövts ett dialektfilter på mitt program, att det inte är så lätt för dom i 08 området att hänga med i den Jockarpska dialekten, visserligen höll jag igen så mycket jag kunde, men nog sken det igenom alltid.
Men jag hoppas ju ändå att alla som fått skivor har överseende och jag hoppas ni förstår själva poängen ändå ;)

Middagsmaten skulle brassas och för dagen blev det potatis och lax för myset. Själv åt jag korv, hon åt stora lass så efter det tog jag fram godisskålen. Hon fnittrade hoppade upp i soffan och sa dodis. Hon tog några bitar men sen var det stopp, hon var nog proppmätt, stackaren.
Herregud vilket söndagsmys, jag fick bita ihop offra mej och tömma skålen.
Vi mös sen under filten och tittade på Dora utforskaren.

Lättlevt.
Min lilla viking ;)
Det är en stor dag för fröknarna från Jockarp, idag börjar nämligen allvaret för den lilla fröken Vilhelmsson, för den stora dröjer de än ett tag :)
Nu drar vi till dagis.

Jockarp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar