måndag 24 september 2012

Matlåda....

Koncentration.


Min vän, mitt bollplank och min energigivare kom på ett kärt besök.
Ungarna på ryggen och uppför bar det. längesen men behövligt för både kropp och själ. Gud vad jag saknat henne.
Vi hade så mycket att prata om efter ett par veckors frånvaro från varandra. Det bubblade ur oss.
Vi har en resa inplanerad i mars och fram till den så har vi vissa del mål, ett av dom målen ska angripas i helgen.
Tyvärr blir det bara jag som kommer att springa i mål uppe i Stockholm, min kompanjon får vackert bli hemma på grund av olika anledningar.
Det kommer vara ensamt och det kommer att bli en märklig upplevelse, de har ju liksom varit vi två på varje lopp som sprungits. Ja jag sörjer nog lite. Men är ändå helt på det klara med att jag ska upp till huvudstaden och jag ska springa runda och turista och göra det bästa av helgen. Ja så får det bli.

Härligt att det regnat. Hej klet...


Barnen lekte och vi drack kaffe, Mollie var först givmild med leksakerna, men när det kom till dockan tog det stopp, ett utbrott tog fart och slutade inte förren dockan var i ett tryggt förvar i hennes famn, gaaa vilken volym.
Ja vi har ju fnulat på nya utmaningar att ta oss för efter vårt lopp i NewYork och det är minsann inte det lättaste det inte.
Vi var helt inne på att satsa på OS i Rio, i sporten modern femkamp ett tag. Men nja vi får se hur det bli med det, det sägs att det inte är en OS gren längre och jag är faktiskt lite osäker.
Bra grenar är det i allafall. Hästhoppning, fäktning, löpning, simmning och skytte, hur svårt kan det va?

Eller kanske man helt enkelt bara ska bli en soffpotatis som inte tar sej för någonting ett tag, det kan ju vara en utmaning i sej :)
Ja vi får fundera vidare vi har ju ett tag till på oss, nu är det ju full satsning för detta projektet.

Vi fick besök på eftermiddagen av vår gamla hästtjej med tillhörande påsättare, ett kärt återseende även det. Mollie ballade ut och flög runt som en virvelvind med sin kundvagn och sina dockor, även leran skulle det lekas med. Jag tror nog alla hade en klick lera på sej efter denna nu så populära lek.

Lite fotboll på kvällskvisten.


Och vad mer kan jag säga. Alla Italienare kan dra, här kommer ja.
Världens godaste lasagne lagades nämligen i palatset igår.
Hemligheten bakom nu denna lyckade rätt det är Cajsa Wargs gamla beprövade recept, man tager vad man haver.
Och jag hällde ner allt möjligt, turkisk yoghurt tillexempel, den gjorde nog susen.
Jag åt ett jättelass, jag kunde knappt sluta, trots det blev det sex härliga matlådor.
Bruket jag är redo att komma tillbaka.
Ses nästa vecka :)


Gårdagens bingospel slutade ännu en gång med vinst. Tack för det :)
Nu skalbaggendags.

Jockarp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar