tisdag 18 september 2012

Skalbaggen, dag ett....

Oh de verkar spännande :)


Jag undrar just om jag har världens bästa dotter och jag har lyckats med att få in henne på världens bästa förskola.
När vi kom in genom dörren mötte Mollies inskolningsfröken upp oss, vi valde en krok till Mollies väska och hennes små foppisar sattes på skohyllan, mössan las på hatthyllan och jackan fick jag hjälpa henne att hänga upp.
Vi pratade lite i kapprummet och fröken frågade om Mollie vill följa med in och leka.
Jo då, hon tog fröken i handen och sen gick dom in i lekrummet.
På grund av diverse sjukdomar så var det bara tre andra barn där, helt perfekt för att skolas in alltså.
Först var det gunghästen som gällde, sen lite andra smågrejer  som tåg och små klossar.
Därefter fick hon sin fröken att hoppa på en madrass och myset hoppad glatt efter.
Dom lekte med lera en stund sen var det dags för lite sagormys på madrassen.
Jag höll mej lite i skymundan hela tiden och Mollie brydde sej inte alls om mej, när det var något sa hon till fröken och "puffade" på henne att leka.

Fröken, leran och myset :)


Fröken sa att hon var ett tryggt barn att det märktes att hon var säker i sej själv.
Ja stoltheten över min dotter lös nog igenom trots att jag försökte lägga band på mej. De kändes som min barnuppfostran om att inte ha så många rutiner att träffa mycket folk har gett henne en stabil grund att stå på.
Att hon helt enkelt har lätt för att passa in på nya ställen och bland nya människor, precis som sin mor ;)


Vilket mys :)

De blev lite tannagnissel när vi skulle hem, en timme är alldeles för kort tid att leka enligt myset, men vi pratade om bilen och att myset skulle visa vår bil för fröken och efter det gick det smärtfritt att få ut henne och vidare in i bilen.
Vi körde hem, korv och makaroner slank ner i en raslig fart och sen blev det en lur på altanen i vagnen, hon var minsann trött efter förskolebesöket lilla fröken.
Jag var väldigt glad över att det gått så bra första dagen, de känns som att det kommer funka kanon detta, att hon kommer att få det bästa ett barn kan få.
Hon kommer att få tid med andra barn, hon kommer att få tid med enbart fröknarna på de obekväma tiderna och hon kommer att få sin trygghet här hemma.
Vad mer kan man möjligen begära?
Mollie mys Vilhelmsson har nog fötts med matjord i fickorna, guldskeden i munnen och en sjuhelvetes massa tur :)

Hemma efter första dagisdagen :)


Jockarp.

2 kommentarer:

  1. Åh fick nästan hjärtsnurp. Som du har jag ett barn som är perfekt för dagis. Eller snarare-han frodas på dagis, växer och mår bra. Jag är så sjukt tacksam för det och lider med de föräldrar som har barn som inte trivs.

    SvaraRadera