lördag 13 oktober 2012

Lågt....


Halsduk, vantar och mössa...


Fyra timmars sömn per dygn denna veckan börjar göra sej påmint. Skämten är låga, oförskämt låga.
Ju tröttare man är desto roligare har man, det är helt sjukt.
De är faktiskt bra längesen jag skrattat så mycket som jag gjort denna veckan.
Så trots de få timmarna sömn så har jag varit på ett toppen humör, även Mollie har varit i en formtopp, det tror jag beror på att det händer mycket roligt i hennes liv just nu.
Jag har gjort mycket roliga saker när jag varit mammaledig, ja jag har verkligen försökt att aktivera myset på alla tänkbara sätt.
Trots de så ser jag ju vilken nytta det gör att hon får vara på förskolan.
Hon växer damen.

Igår när jag kom in för att hämta henne så hade stora sagolådan rullats i rummet, den stora lådan innehöll mängder med saker, mest olika sorters djur.
Barnen knackade på lådan, den öppnades och ut lyftes ett djur och där efter sjöngs det en sång, det var kanin, groda, katt, kråka och en i Mollies ögon otäck krokodil.
De sjöngs en mängd olika sånger jag aldrig förut hört. nytänk och modernare än bockarnabruse, bä bä vita lam och blinkande stjärnor. Kul.

Mollie höll sej i centrum hela tiden, om det alltid är så vet jag inte och jag vet heller inte om det är för att jag är partisk som jag tycker att hon ser ut att hela tiden vilja vara med, vetgirig och på bettet.
Hur det nu är med det så är jag i allafall glad över de jag ser. Hon verkar inte vara någon liten mes som sitter i ett hörn iallafall ;)


Nytt halsband för dagen ;)

Eftermiddagen spenderades med kusinerna som nyss kommit hem från NewYork.
De bjöds på äppelkaka och busades hej vilt. Barnen berättade glatt om sitt äventyr och det var roligt att höra att de Amerikanska språket tränats och anammats.
Mollie fick ett spel på gräsmattan och sprang runt som en galning i cirklar i höstsolen.

Den fjärde och sista natten klarades av i ett rykande tempo.
Mycket spännande samtal om kärlek följde vilket gjorde att mina tankar åter fylldes av en speciell dam.
Mmm tankarna blev så stora och så många så jag var tvungen att skicka ett medelande till just denna lady.
Grabbarna på jobbet blev väldigt nyfikna på vem detta kunde vara. Som vanligt är det inte min uppgift att outa någon så ingen information gavs. Dom bad mej dock att jag skulle fråga vad damen bar för kläder för natten då det visades att även hon förtjänade sitt levebröd.
Vi fick svar på frågan och det spekulerades vad det kunde vara för jobb ;)

Vidare tyckte dom att jag skulle skriva en dikt, jag bad om hjälp och jag får berätta att dessa dikter inte passade sej att skicka, det var väldigt poetiskt men något nobelpris kommer det inte att resultera i.
Som sagt nivån har en tendens att bli väldigt låg fram på små timmarna.
De var en intressant och rolige natt.


Nya regler på jobbet, glojärn på :)
Nu ska jag försöka slå ett rekord. Hej så länge :)

Jockarp.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar