måndag 1 oktober 2012

Lidingö....

In med tungan....

Det var ju åter dags för lite äventyr för de bägge damerna.
Huvudstaden skulle intas och närmare bestämt delen Lidingö. Boendet var dock på kungsholmen på de sponsrade hotellet first hotell Amaranten. Grym frukost, barnhörna för myset, spa anläggning och mycket mer, med beröm godkänt alltså. Så tack för det.

De började innan dess med en bilresa med sällskap av ett mys, en kusin till myset och även en mormor. Alla tre somnade så det var till att roa sej själv under stora delar av bilfärden, de hade jag dock inget problem med, musik är trevligt.
60 mil klardes av utan fadäser, vi vinkade av kusinen som blev hämtad av sin morfar för vidare semester och lek med sina andra kusiner.

Igen...

Mormor gick på musikal med Ola Salo, myset och jag tog en sväng ut till Lidingö för att hämta min nummerlapp sen åkte vi tillbaka in till stan och hängde på hotellrummet och laddade för nästkommande dags ansträngning. För ansträngning var det, trots att jag bara skulle springa de "lilla" motionsloppet så var det ändå 1,5 mil som skulle avverkas i tuff terräng, där lerigt bara var förnamnet.
Jag åt en tidig och väldigt lätt frukost, på t-banan till ropsten och vidare med bussen ut till Lidingö.

Det var grymt med folk i förda träningskläder och alla såg ut att vara i sjukt bra trim och taggade till tänderna, ungefär som jag alltså ;)
Jag surrade med än den ena än den andra, väldigt trevligt, en kille som kom från Luleå informerade mej om att det var barmak ca 4 månader om året, sen var de snöspringning som gällde, hua de är jag inte avundsjuk på precis.

Och igen....;)

Loppet då, jo som sagt var det surt på koltorps gärde där starten gick och det höll i sej stora delar av loppet, det gick upp och ner i en vacker natur, lite trångt på vissa ställen men på de stora hela tyckar jag att artigheten var stor längs spåret.
Målet då. Jo såklart tog jag mej i mål efter 1,5 mil och en timme och 20 minuter på grönsta gärde, jag var sliten med jag hade inte tagit ut och pressat mej, jag undrar just när man ska bli tuff nog till det. Att man bara rasar ihop i en hög och spyan kommer upp lika fort som man passera mållinjen, de är dit hän jag strävar.
Banan, vätska och några gifflar senare satt jag åter på bussen över bron mot Ropsten.
Svettkläder av, en dusch och sen tog vi en promenad till Skansen.
Mys på hög nivå, det var höstmarknad där, lillskansen fick besök och radiobilarna kördes.Vi åt glass och strosade runt några timmar.

Där är mina kläder....Och några andras me typ:)

En tidig kväll och lite choklad och kaffe till ett TV program som hette körslaget, ganska trevligt tycker jag.
Jag somnade nöjt utan någon känning efter loppet och jag vaknade minsann lika fräsch på morgonen, jag är i god form tror jag.

Gigantisk frukost och utcheckning för vidare färd ut till Mollies kusins morfars place ute på Ingarö.
Vilket fantastiskt ställe, precis vid vattnet och samtidigt i skogen.
Vi gick en runda sen blev det en delikat lunch, utsikten var mangefik, det var som att sitta i en tavla, en helt perfekt avslutning i Stockholm och på mammaledigheten.

Kodknäckaren :)

Ja för idag är det så dags att försöka komma tillbaka till arbetslivet efter två års hemmarbete. Tyvärr är det varsel och ledsamheter även på min arbetsplats, varför skulle vi bli förskonade från krisen som råder i samhället?
Ja vi får se vad som händer i framtiden.
Mollie ska iallafall vara på dagis sitt första riktiga pass.
Det blr tufft för fröken, men livet är tufft ibland, kanske lika bra att vänja sej liksom.