tisdag 16 oktober 2012

Övertryck, undertryck och lågtryck..

Lite dans i borgen :)


Vårdcentralen var det första som skulle till att avverkas för dagen.
Det var helt hysteriskt med folk där, värre än på marknaden på killebom.
Tänk vad mycket sjukdomar och hur mycket sjuka människor det finns, helt galet.
Jag fick ingen sittplats så jag minglade omkring med pensionärerna, vi pratade om vädret och TV apparater, en dam hade problem med sin TV och visste inte vad hon skulle göra. Den hade slutat att fungera när hon skulle titta på simningen mitt på dagen.
Jag flinade lite och sa att det spelar nog inte så stor roll om det är dag eller kväll, TV kan gå sönder när som ;)
Regnet det bara öste ju ner och har så gjort ett par dagar, gamlingarna och jag ägnade oss att diskutera detta en bra stund. En dam hade inte vågat sej ner i källare för hon trodde de var översvämning.
Jag gladde damerna om att det utlovas indiansommar här till helgen, vi kom överens om att den var mer än välkommen.

Själva anledningen till att jag minglade med dessa äldre invånare i kommunen var ju mitt snurriga huvud.
Väl inne hos sköterskan Inger konstaterades det att jag skött mej utomordentligt bra. Proppen var löst allt så perfekt ut.
Jag fick lite utbildning i frågan blodtryck, mycket intressant må jag säga.
Övertrycket är påverkningsbart men det är inte undertrycket.
Eftersom jag hade lågt tryck kopplade jag ihop det med min vältränade kropp och min numera lugna och harmoniska själ.
Vi tog beslut på att  jag helt enkelt mår bra. Gilla på de.

In på lumpaboden och investering i ett par nya vaxdukar och även där samtalades det om vädret, vilken isbrytare det är. Man kan inget annat än älska vädret. Hur det än är.

Mollie nattades och under det utförandet höll vi på att bli nedsprungna av två rådjur som blivit skrämda och som hoppade fram mitt framför vagnen, okej vi bor på landet :)
Hästfolksbesök med kaffe och bullar ja och så givetvis en massa sladder.
Det kördes MC, traktor och trehjuling.
Det är mycket fordon i lilla frökens liv just nu.
Även dans står ofta på repertoaren, igår blev det röj till smurfhits, jag gosse vad kul vi hade.

En promenad i skogen som blev kortare än planerat. vi stötte ihop med en älg, eller ska jag säga en älgs forna jag :) Ofräsch var ordet.

Jerk...


Vi tog ett mysigt bad och sen var den dagen slut.

Nybadad ;)

Idag kommer det gå hett till ;) det dags för kurs för mej och skalbaggen för myset.

Jockarp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar