söndag 7 oktober 2012

Rörande....

Fruktstund ;)


Lördagen gick i rörelsens tecken, promenad i grannbyn med min kompanjon, det är sällan vi bär barnen på ryggarna nu och det har helt att göra med vikten, det är slitsamt.
Men i går knatade vi alltså på i en hyfsad takt och en hyfsad längd.
Fika och barnbus i ett helt blåst hus, alltså var ytorna stora som spegelsalen i Versailles.
Där kördes det bobbycar och John Deere traktor, skratten var många och högljuda.
Mammorna samtalade så klart om livet. Vilket underbart samtalsämne det är.
Snurrigheten i skallen fortsatte, men nu tror vi ju oss veta varför och då är det betydligt enklare att leva med det...


Hem till borgen och en liten sovstund.
Ett sovande mys rullades upp i vagnen till morfar som snickrade på nåt kul, jag tog på mina löpardojor och sen bar det iväg, jag höll mej på landsvägen på grund av dom 17mm regn som kommit.
Jag räknade med att stigarna var kletiga som en plöjd åker och risk för halka och skador så jag som en överhängande risk.
Det är en trevlig runda på 8,5 km den går in till stan och tillbaka, även denna gång var det många tummar upp och vinkningar på min väg.
Roligt.



Hemma igen var myset vaket, en lite tur på berget med alla hundarna fick bli en del av min stetching.
Vidare en koppkaffe med tillhörande kanelbullar som vi hade turen att få från en jobbarkompis till mormor.
Faktum är att alla våra egna bullar tagit slut och jag faktiskt köpt hem ingredienser till ett eget bullbak, men inte blivit färdig till att ta tag i det.
Den påsen välkomnades alltså glatt :)

Ett litet hygieniskt inslag i form av en dusch fick det lov att bli, fest nalkades och fest blev det.
Tanken på att uppstigning gällde 04.30, så var jag inte en av de sista gästerna som gick, men man kan ha roligt ändå och så klart utan sprit, jag kan varmt rekommendera det :)
Musiken var bra och en trevlig tävling värmde upp hela bygdegården.
Underbara, vuxna, trevliga samtal följde i en rasande takt, okej vissa samtal var kanske av något lägre natur men ändå trevligt.
Gaaa vad jag gillar min ålder eller ska jag säga min mognad.
Tack alla för kvällen.

Jag hänger på ett tolvtimmars pass på bruket och Mollie på skalbaggen. Men ni andra som är lediga, glöm nu inte gratisfisket och trevligheterna i grundsjön ;) Som arrangeras av den tappra föreningen Levande Landsbygd.
Väl mött


Jockarp.

1 kommentar:

  1. Första tecknet på mognad brukar ju vara att man själv anser sig vara mogen hihihi

    SvaraRadera