måndag 29 oktober 2012

Snålt....



Det är snålt med Mollie tid dessa helger.
Jag åkte in till skalbaggen vid halv två efter några timmars sömn.
Jag gick igenom hela förskolan på jakt efter min lilla prinsessa, rum efter rum gick jag igenom och tillslut hittades ett litet sovande mys på en madrass.
Hon hade sällskap av fröken som satt tätt intill mitt lilla mys. De såg så mysigt, lugnt och tryggt ut, återigen känslan av lycka.
Vi pratade lite om dag och om matintaget, sen åkte kläderna på i full fart och vi for hem mot byn.
Skogen väntade oss.
De ljuvliga vädret gjorde det omöjligt att vistas inomhus.
Ryggsäcken laddades med kaffe till mej och macka till myset sen bar det ut bland rödgula blad.

De åts med god aptit, vilket gör mej övertygad om att det där med att äta utomhus är melodin, de triggar igång hela magen, tänk att en tråkig ostmacka kan smaka så gott bara för att man sitter på en plats som är lite annorlunda, med solen i blick och vinden smekandes mot kinden.
Och så klart med ett sällskap som inte går av för hackor.
Ja det är till att njuta av det lilla i vardagen det, det är att njuta av en ostmacka någonstans på Ryssberget.


Tre timmar det var all tid jag fick med min dotter, nu hör dessa helger inte till vanligheten som väl är, jag var ute och extraknäckte lite ;)

Natten gick i allfall snabbt.
Vi jobbade på, vi hade lite samkväm och passet avslutades sen med ett riktigt skitjobb, tungt och i otrevlig miljö.
Men jobbet skulle utföras så med gemensamma krafter löste vi de och givetvis med en hel hög med (låga) skämt.
Vad enkelt allt blir när man är på gott humör och skratten är många och hjärtliga.
Jag tror nästan jag skulle kunna utföra vilket jobb som helst, bara de görs med glädje.
Jag längtar nästan dit i kväll.
Men nu är det först leverans av myset på skalbagge sen bingen några timmar.
Härligt.

God natt.

Jockarp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar