torsdag 25 oktober 2012

Sur....

Man kan göra mkt med en blöja :)


Vad det gäller datorsystemet dexter som nu kommunen handahåller så håller den ensamma mamman i Jockarp på att få ett vansinnighetsutbrott varje gång de ska göras ändringar i schemat.
I går skulle jag ta bort två dagar som Mollie inte ska vara på förskolan, tror ni att det gick? Näpp.
Raketforskare behövs.
Vad finns allt det fina med logiskt tänkande och logik, detta programmet saknar helt detta.
Hur lyckas man bara? Ja det är ju en bedrift i sej.
Sur.



Jag hann sitta med min kära bok i en timme i går, det känns som att jag snart åter är tillbaka till nattarbete om jag ska få något gjort i det ärendet.
Tiden går, eller ska jag kanske säga rinner i väg i en väldigt hög hastighet.
Sur.

Myset har varit på lite retsligt humör ett par dagar nu efter skalbaggehänget, trött möjligen.
Jag undrar just hur andra barn mår som är där hela dagarna fem dagar i veckan.
Vi roade oss iallafall ute med att kasta lite pinnar till Svea, det lättade upp stämningen avsevärt, ja det uppskattades av alla utom mina öron, Mollie skrek i förtjusning och hunden skällde. Gaaah..
Hörselkåpor på.
Klementin intaget är enormt i borgen, rekordet ligger på fem stycken i rad för myset, snacka om att snöa in. Släktdrag kanske ;)
De sägs ju vara nyttigt så vad bryr jag mej om det.


Ta den då...

Vad det gäller den kommande resan så kan vi tydligen glömma den Spanska ridskolan, åldersgräns på tre år, hur sjukt är inte det då.
Sur.
Jag tror nog att vi ska ta en tur dit i allfall man kan väl hänga utanför det finns förhoppningsvis en del att se även där.
Någon som vet?

På tal om ridskolor och hästar så hade jag en uppvisning av palatset i går igen, jag gillar det.
Jag älskar det faktiskt, att gå runt och visa upp mitt vackra hem, det mesta är tipp topp och vackrare natur och omgivning får man banne mej leta efter, speciellt om man nu har ett intresse i hästar och ridning.
Två unga tjejer, den ena talförd som en radio och den andra något dämpad, mycket trevligt må jag säga. jag blev glad av besöket.
Så ja två nykomlingar kommer att flytta in i byn. Kul.

Idag är det så dags att förkovra sej lite igen, idag har jag ingen lust alls, här ställer jag frågan igen. Meningen med livet. Är det att gå på travers kurs?
Hmm jag återkommer i frågan i morgon.
Kanske sur :)


Jockarp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar