söndag 28 oktober 2012

Tick tack. Tick tack..



Vi tog den välbehövliga middagsluren inomhus i går, det sker inte ofta de vill jag lova.
Anledningen till nu detta var att även jag behövde en lur med tanke på helgens kommande prövningar, Vi dundrar nämligen fram med två tolvtimmars pass och ett åttatimmars natt jobb. Ja ni ser ju väggen närmar sej med stormsteg.
Mollie var lite svår somnad, hon förstod nog inte riktigt varför vi skulle ligga och läsa sagan om när Bing målar mitt på dagen i sängen, det händer ju aldrig annars.

Det var förövrigt ett mycket gemytligt väder under hela gårdagen som lämpade sej för utomhus aktiviteter. vilket även således följde.
Stora lövräfsadagen var ett faktum, inte i palatset dock men hos bror min var det full aktivitet.
Vi gungade lite och tog en kopp kaffe, en härlig lördagseftermiddag.

När vi vände vagnen hem mot palatset fick vi följe av Mollies ena kusin och hennes herrsällskap för dagen.
Dom cyklade lite i förväg och när jag kom hem såg jag att dom stod och resonerade om något.
Detta blev mycket spännande, då kusinen ropar.
-Faster hur var det nu, var du skild?
Ja det var jag informerade jag de bägge barnen om, jag sa att min fru lämnade mej.
Glädjen var stor när inte någon av dom sa någonting om att jag just sagt att min fru drog, ingen reflekterade överhuvudtaget över det.
Vi pratade lite om det som hänt, dom lyssnade och frågade. Kusinen sa myndigt.
-Mollie vet inte om detta än. J lämnade faster innan Mollie föddes.

Frågan om jag och Mollie bodde i det stora huset helt ensam kom upp, svaret blev ja och det nöjde dom sej med, har ni hästar....Ehh tusen frågor ;)

Jag tackade tillslut för sällskapet och sa att det var trevligt att träffas.
Vi ses nog i morgon sa de bägge barnen då.
Jaså?
Ja den lille mannen skulle sova över och inte bli hämtad förren på kvällen  nästkommande dag enligt då de här bägge ynglingarna, detta resonerades de ett bra tag om.
Tydligen var mamman till herr sällskapet någonstans och provade kläder, i ett annat land typ.
Kanske Danmark?
Nej  inte Danmark.
-Jag tror inte det är i Sverige i allafall för här är inga affärer öppna.
Gör dom kläderna där? Eller är dom klara? Har någon dom på sej eller ligger dom i högar?
Hehe detta diskuterades så länge så mina fötter höll på att tappa känseln.
Det var helt underbart att lyssna på dessa bägge och hur dom diskuterade och vände hit och dit på saker för att komma fram till hur det låg till med det hela.

Jag kunde se mitt lilla mys framför mej när hon står som 8-10 åring med sina kompisar och försöker komma fram till hur allting ligger till. Hihi. Underbart.
Jag längtar.

Nattens jobb gick utmärkt, jag hade så roligt så jag missade helt den där annars så olidliga timmen som infaller när klockan vrids tillbaka en bit... Jag hade helt glömt bort de och tretton timmar brukar helt klart vara en timme för mycket, men alltså inte i natt ;)





Jockarp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar