fredag 30 november 2012

Hackning....

Myset glad, mamma glad. Enkelt :)


Jag är previlegad.
Förmiddagen igår innefattade, journalist och fotografmöte i palatset, nya människor som korsade min väg, om det säger jag trevligt.
Öppna, glada och nyfikna människor som visar ett intresse i det dom gör.
Alla jobb bli någon gång tråkiga så även deras sas det men det märktes inget av det när dom var på plats.
Mollie skötte sej exemplarsikt som vanligt kanske jag får säga, så länge hon är med mej är hon lugnet själv.

Vi angrep sen julkolan, jag var bara tvungen att testa en sats nu innan jul, kolla så ränderna inte gått ur och inte då, dom blev så goda så, det var svårt att låta bli att äta upp dom.
Men tandtrollen skulle inte få det lätt jag motstod alla förutom ett liiitet smakprov ;)
Mollie tyckte också dom var goda, ett bra betyg alltså.
Hon var med och hällde upp alla ingredienserna och att hacka mandel/nötter visade hon sej vara i världsklass på, hackningen skedde lugnt och metodiskt utan avhackade små fingrar :)

 
Hjälpa mamma att hacka :)
 
 
 
Papper runt kolan :)
 


Lite bus ute blev det, men vädret var inte barmhärtigt mot oss i går, det blåste hårt och det blåste kallt, lite bus i sandlådan sen fick vi pyssla med lite andra saker i längorna, där det var vindfritt.

Om kvällen vet jag inte vad jag ska säga, vi fick besök och Mollie fick en present.
Detta var i form av en kaffekokare, kaffekoppar och en brödrost.
Mollie blev helgalen och drack som hon sa kaffe i mängder likt en ko på sommarbete. Hon bara hinkade i sej kaffe (vatten). Resultatet,  ja blöjbyte på löpande band, men det fick minsann min vän och presentgivaren ordna upp.
En mysig kväll med pizza, cheescake och ett litet mys som var i toppform, vad mer kan man möjligen önska sej?


Just nu är jag lite spänd på vad dagen har att erbjuda mej, min kommande bok ska idag få sitt första utlåtande, det har ju låtit bara på mail, men nu ska det synas.....Darrar :)
Jag hoppas jag har roliga rader att dela med mej av i morgon. Lycka till till mej igen. *torkar svettig panna*

Nu hör jag dej inte mamma...


Jockarp.

3 kommentarer:

  1. Hallå Leo:-)
    Har ju följt din blogg sedan "tidernas begynnelse" Kommer absolut att införskaffa ett ex av boken och är helt säker på att den kommer bli minst lika bra läsning...rolig...ibland sorglig...och ofta tankeväckande! Kan ju hoppas att det inte ändras för mycket på ditt uppfriskande språk:-)
    Kram från Leffe (på D Nymölla)

    SvaraRadera
  2. Hej Leffe.
    Vad glad jag blir, det första exet är alltså tingat :)
    Hoppas allt är fint med dej.
    Kram Leonora

    SvaraRadera
  3. Jupp:-) det är tingat!
    ...och det mesta är bra här, ålderskrämpor o lite förslitningar, men det hör ju till...sägs det:)
    Kram

    SvaraRadera