måndag 10 december 2012

Halmahopp...



Fullt ös.
Jodå, de var mycket som skulle fixas på morgonkvisten för att kunna öppna julstugan på utsatt tid.
Försäljarna skulle hälsas välkomna och få sina platser tilldelade, halmahoppet skulle styras upp, machallerna skulle tändas och dasset, ja dasset var en historia för sej själv, men med lite fantasi och idé sprutande människor i föreningen löste vi själva dass biten med.
Problem med häst och vagn, det väntades storm så hästägaren ville inte ge sej ut på vägen med sitt ekipage, men ponnyridning och möjlighet till att åka hästsläde var iallafall på plats.
Ja ibland blir det inte riktigt som man tänkt sej.
Myset var på ganska gott humör och när det började svaja hämtade jag ett korvbröd och sen gick vi in och värmde oss i militärtältet, mysigt.
När allt var på sin plats och tillställningen var i full gång då lämnade vi för att få lite lunch och lite sömn.
Mollie fick sova inne med tanke på den kyliga förmiddag och eftermiddagen skulle inte bli varmare den.




Efter sömnen var det dags igen, i pulkan och mot julstugan, denna gång i hop med kusinerna.
Jag hade inte något direkt uppdrag just med tanke på att jag har Mollie med mej så på mitt schema stod på eftermiddagen, fri mingel. Och det är jag bra på jag pratade med barn jag pratade med människor över 90 år.
Jag pratade med så många människor som sa sej uppskatta de vi gör i föreningen.
Ja man blir så glad över berömmet, att det var fint annordnat, att detta ska vi sprida vidare.
Även vårt valborgsfirande var det många som sa sej uppskatta.
De känns som det vi gör är bra och det är ju bra.
Vad som också var bra var att det var tidningar som kom på besök, skojfrisk som jag var frågade jag en snubbe om han ville fiska i fiskedammen, hehe de ville han inte istället berättade han att han var från en tidning, ja och där var isen bruten.
Lätt som en plätt.



Jockarp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar