onsdag 5 december 2012

Utarbetad, eller nåt...


Dags att sova?



Sömn är viktig för skönheten har jag hört, stämmer det så blev jag under gårdagen sannerligen något fulare.
Hemkommen 06,15 från bruket, Mollie bestämde sej för att hon skulle upp 06,45. Tack för det.
Jag hängde i soffan och Mollie var i princip överallt på mej, hon satt på huvudet, på mina ben och på magen och jag var helt utslagen av trötthet.
09,00 stod sen veterinären på gårdsplanen, lika bra att ta de med liksom. *gäsp* Tandraspning och vaccination.
Den friska vinterluften som mötte mej fick mej att kvickna till och det gick förvånansvärt bra.
Hundarna skulle få ett par sprutor dom med och det hjälpte myset glatt till med.

Sprutdags...


Middagsluren i överlevnadssyfte, vi snarkade som små grisar både lilla fröken och jag.
Att sova middag ihop har inte hänt sen vi kom hem från bb, över två år sen med andra ord. Skönt var det i allafall.

Min kompanjon i löparspåret kom med sin son och ut i pulkabacken vi for.
Mollie uppskattade det och sa igen, igen så fort vi kommit ner för backen.
Tillslut var hon helt blå av kyla så kaffekorgen fick vi vackert ta oss med hem igen.
En skön men kall eftermiddag alltså.

Annan träningsform...


Måste ju prova.


Kvällsaktiviteten blev dansuppvisning i min gamla högstadieskola, gosse vilka minnen som väcks.
För själva dansen stod mysets kusin för.
Det var spöktema på föreställningen och ett spöke höll på att skrämma livet av myset.
Hon satt helt knäpptyst under hela föreställningen, jag var faktiskt lite skraj över om hon fått någon chock. Jag har hört att sånt kan hända.
Men på vägen hem pratade hon på som vanligt.
Skönt.

Jag behöver väl inte orda om att kvällen blev väldigt kort, godnatt i palatset tidigt alltså.

Spookie ;)

Jockarp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar