tisdag 15 januari 2013

Fläskastekning......



En vilodag, en hel, ja faktiskt lyckades jag med den bedriften.
Jag var mycket glad när jag hoppade ur sängen och kände alls ingenting.
Ingen smärta, ingen stelhet, mina plågopass gör nytta.
Den enda träningen jag uträttade under gårdagen var plankan, men det var enbart för att hålla igång utmaningen på twitter, jag tänker då rakt inte missa en endaste liten dag denna månaden. De blir nog värre när det slår över till månad två.
Nya utmaningar väntar kanske runt hörnet, vem vet.

Myset och jag hade en riktig mysförmiddag i borgen, jag hade faktiskt lite tråkigt, inte likt mej men så var det.
Jag gick hemma i ett par mjukisbrallor, hål på sockarna och håret i en stor tova. Trots de kände jag mej grymt snygg ;) jag vet inte vad det är men sista tiden har jag börjat att se på min kropp med helt andra ögon.
Jag tycker mej har åldrats med behag.
Många som har fött barn, bli lite smårunda, slappa i skinnet och gärna lite små oporriga bristningar ovanpå det.
Jag har nog aldrig varit i bättre trim fysiskt och jag gillar det.
Jag och min löparkolega har även lagt på en vit månad till vår träning, eftersom jag inte nyttjar alkohol så fokuserar jag mer på att ta bort mjöl, vitt bröd som gör att man känner sej svullen som en luftballong. kolhydrat och sockerintaget har varit minimalt.
Ja vi exprementerar lite, vilket är spännande.
människorkroppen är minsann tålig :)

Japp, snygg som tusan bytte jag mina mjukisar mot lite hårdare tyg, dojor på fötterna, jacka, mössa och sen bar det iväg mot city.

Lite spänning i livet ;)


Tandläkaren skulle återigen berätta vikten av att man borstar tänderna och sköter sej, vad det är som gör detta det vet jag inte, men varje gång som myset ska in på besök så borstar jag mina tänder så jag håller på att borstat väck emaljen på dom.
Det är ju inte min mun som ska granskas, kan det vara att jag vill blända med mitt vita fräscha leende tro ? ;)
Det gick iallafall bra, tandis fick titta i mysets mun och hon log och flinade så sockersött som bara en liten Vilhelmsson kan.
Mamman var klart stolt när vi lommade ut från kliniken med en ny liten tandborste och ett klistermärke av hallo kitty.

Mormor, myset och jag tog sen en sväng till Kristianstad, mormor hade ärende men det hade inte vi så vi hängde på barbacka ett par timmar.
hon är glad min dotter och hon gillar alla möjliga olika aktiviteter, de gillar ju klart jag med.

Jag fick ett mail av journalisten på skånskan och norraskåne, texten var mycket bra utformad och skriven, jag blir glad när människor försår mej.
Det är inte alltid lätt att formulera sej korrekt så andra människor förstår vad det är man vill förmedla.
Men här var det klockrent. Glädjen var stor när jag okejade hennes rader.
Så på lördag får man ta sej till stan och köpa dessa tidningar.

Vi gillar lek :)

Kvällen blev intressant. Jag hade bestämt att middagen skulle bestå av stekt fläsk och löksås. Maten blev formidabel och jag gluffsade i mej som en stor grovarbetade karl.
Men det intressanta var när själva utförandet skedde, jag stod där och förbannade de små fläskbitarna för att dom stänkte mängder med fett på mej och plötsligt fick jag en stor uppenbarelse.
Eller så stort var det kanske inte, eller  jo det var de nog.
Det handlade iallafall om min bok, de första kapitlen jag skrivit har ju lagts åt sidan tillsvidare.
Men jag har tyckt att vissa dela varit väldigt bra och att det beskriver delar av min barndom på ett mycket bra sätt.
Jag har inte kunnat släppa tanken på att jag kanske skrivit femtio sidor som inte får plats eller inte passar in.
Under själva fläskstekandet fick jag en ny idé och den ska jag testa redan idag på min mentor och bokmorska.
Jag ska lägga fram det så han bara kommer att älska det :)
Blir det bra kommer jag alltid att förknippa stekt fläsk med detta kapitlet, hihi.

Lite hushållsarbete :)
Mycket på spisen idag gott folk.

Jockarp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar