torsdag 14 februari 2013

Tidningsdags igen...



De har varit fulltecknade dagar nu ett tag trots att jag inte hängt på bruket. Fortsatt jobb med boken, ett gott sådant. Vi har gått igenom hela och det har känts bra, nu ska den lusläsas ännu en gång sen ska den lämnas iväg för tyckande. De ska bli grymt spännande.

Från bokmorskan till skalbaggen och hämta myset, vidare en tur till bibblan och myshörna, vi läste massor av böcker och vi pusslade alla pussel som finns där. Roligt.




Från bibblan till tandläkaren, Mollie hon blev ledsen när sköterska skulle se efter henne medans tandisen styrde upp mitt colgate leende så det blev än vackrare ;)
Efter utbrottet fick hon ligga i min famn under undersökningen och hon kikade nyfiket medans sköterskan sen polerade mina tänder med någon blå och rosa sörja, den rosa är tydligen tänkt för barn men Mollie tyckte att den skulle även hennes mamma ha, så så blev det.
Med beröm godkänt lämnade vi tandkliniken. Så ska det se ut.

Första sidan på tidningen pryddes igår av myset och dess mamma, ett trevligt reportage och bilderna var så fulla med liv. Jag blev väldigt glad över just den biten. En bild säger väldigt mycket och en vacker bild säger än mer.
Många hörde av sej och tyckte precis som jag. Och dom gillar att flatan från Sölvesborg rör runt och förändrat det som kan förändras.
Även mail med raderna: jag såg dig i tidningen idag! du var assnygg!
Hehe kan man bli något annat än glad? Tack alla underbara.

Samtal från basen och en förfrågan om jag kunde jobba natten, egentligen kunde jag inte de nu när Mollies mormor och morfar är bortresta, men tanken på att bruket ställer upp för mej så försökte jag ordna det och det gick. Mollie checkade in i kusinernas place med tandborste och tandkräm i högsta hugg.
Själv jobbade jag och funderade över om jag skulle lämna Mollie på skalbaggen på morgonen eller om jag skulle bita ihop och hålla mej uppe med min sockertopp. Det blev val två.

Val :)


Jockarp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar